tisdag 13 juli 2010

Vill också....

Fick en bild på en alldeles nyfödd kille-bebis igår... =) Sååå söt såklart! Fast jag måste medge att jag blev lite avis och kände att "jag vill också"... ni vet sådär orättvist som ett barn kan tycka att något är. Samtidigt som jag såklart känner stor glädje med min vän med sambo som nu äntligen fått bli föräldrar! Stort grattis till dig vännen och er igen =)

Å det var ju det -att jag ville ju ha lite mer tid till att bara vara och få vila så jag ska nog inte be gud om för mycket, utan istället försöka njuta av de sista veckorna som nu är kvar.

Min första dag på jobbet, såhär efter ledigheten har varit bra. Det var faktiskt riktigt skönt att vara tillbaka och skönt också för att det var så himla lugnt där. Många är ju på semester nu, så det var riktigt behagligt att i lugn och ro kunna verkligen ägna sig fullt till det man gör. Annars är det alltid någon som kommer in och surrar en stund, eller vill ha hjälp, eller frågar något - så att man liksom blir lite avbruten i sitt arbete. Vilket är roligt det också och arbetsplatsen är ju bland annat så rolig just för att det är så, men ibland skönt med bara lugn och ro.

Även fast än jag just idag har suttit och försökt skriva ner och förbereda mig inför ett möte med den personal-ansvariga i verksamheten som kommer att ske imorgon. Mitt eget initiativ, med hjälp och stöd av min chef, så tänkte jag så ett frö hos henne som kanske kan innebära ett nytt jobb för mig när jag är "back in business". Å blir det inte så, så gör det inget heller, men man kan ju alltid försöka och jag har som inget att förlora på det.

Så med andra ord, så är det precis det jag måste göra färdigt nu, innan kvällen är här. För den kommer fort! =)

Nedan några bilder på fix hemma:







2 kommentarer:

  1. Va roligt för din kompis som nu blivit mamma.
    Jag har grattat mormor per sms.
    Det blev fint i huset med alla nya tyger och tillbehör...
    Ja ni kan det där med fixa och trixa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad när jag sätter fötterna innanför eran tröskel. Hemtrevnad och kärlek andas i erat hem. Så roligt att en killebebis har kommit till världen och snart, mycket snart så har även din och Jonas familj utökats<333

    SvaraRadera