måndag 12 juli 2010

NÖJD

Med fötterna i fotbad (vilket borde göras oftare...!!!), sitter jag här och känner lugnet och laddar inför imorgon, då jag förväntas vara tillbaka på jobbet igen.
Å som jag har laddat! Har tagit mig upp extra tidigt idag för att vara trött och få en bra natts sömn natten som kommer. Förutom de två svängarna som jag vaknar och måste kissa förstås... =)

Jag har börjat föra in "jobbtankar" sakta men säkert och känner att det ändå blir skönt att komma tillbaka. För av någon anledning, så blir det ju så att när man väl varit ledig ett bra tag, så blir det svårare att liksom "ta sig tillbaka"...men nu känner jag att det blir kul och jag vet ju att jag har massor av både roliga och mindre roliga saker att göra klart (så gott jag kan) innan det är dags att vara mamma-ledig.

Under mina två lediga veckor har det hänt massor. Jag har fått vara på mini-semester-tripp, fått träffa min storebror och min mormor + alla de övriga familjemedlemmarna såklart. Här hemma har vi fixat och grejat på som tusan både inom- och utomhus. Barnvagn, barnkläder och skötbord har kommit på plats och är färdiga för att användas + mycket mer förstås som man pysslar på med hela tiden. Så jag måste säga att jag är väldigt nöjd och glad! =)

Om jag ska hitta något minus så kan det nog vara att jag inte har tagit det lugnt så mycket som jag hade planerat. För min plan var även att jag skulle vila ordentligt och samla krafter för att bättre orka med sista tiden på jobbet och sista delen av graviditeten...mysa på med någon bra bok...läsa lite om avslappning och göra lite övningar...men men.
Än finns det ju tid för det.

Vädret har kanske varit sådär allmänt halv-bra, men jag är nöjd - (nu ska säga det där som kanske gör att jag får ovänner för livet...att jag önskade faktiskt att det inte skulle bli någon supervärme... för att jag tror att jag klarar av det bättre såhär.) Men det har varit helt ok! (Fast egentligen tycker jag alltså att det har varit toppen!!) =)

Nedan ser ni några bilder på några (i alla fall av mig) okända sorters blommor...det kan även dyka upp någon på en snygg kille i arbetskläder =)




Kram till er alla från en nöjd tjej!

2 kommentarer:

  1. oj va det låter skönt,fötterna alltså!!!
    Vila kan man nog göra på lite olika sätt, att få göra något som man verkligen gillar är också en slags vila. Nöjd och belåten istället för stressad över allt man inte hunnit!?Eller???
    Blommorna är fina,men jag känner inte igen dom!Jag hade gärna sett lite bilder på fixet också, kanske i nästa runda!
    Kram och ha det bra, klappa magen från mig.
    Mamma Anne

    SvaraRadera
  2. Att kunna känna sig nöjd över allt runt omkring sig är en sorts vila. Mår man bra inombords så räcker det långt. Snygg kille du har fångat på fotona<33333
    Kramis till er.

    SvaraRadera