fredag 9 juli 2010

***** Många steg *****

Mammas, min storebrors och min lilla semestertripp var väldigt fin. Jag och mamma mötte upp min bror på IKEA, där vi gjorde en massa inköp och en hel del fynd - som man alltid gör i den butiken. Tur var det att storebror var med - assisterade mig och mamma med hjälp av allt möjligt.

Speciellt när vi kom till tygavdelningen (bära, mäta och väga...), det var mycket folk och lite plats och hade han inte varit med, så hade hans syster gett upp och åkt hem med endast en bit tyg. Men nu fixade vi det väldigt organiserat och många fina tyger blev inhandlade, både till mamma, Jonas bror (jag hjälper honom med lite grejer och fix till hans lägenhet) och till mig själv förstås =)

Med en VÄL-PACKAD bil.....

....for vi vidare till Luleå, bodde på hotell och tillbringade 2 långa dagar där. Dagar som samtidigt gick oerhört fort, var fyllda av skratt och många minuter som blev spenderade i kläd-prövar-rum.
Till slut kom lördag-eftermiddag och det var dags för avfärd hemåt. Broder överraskade oss med att berätta att han hade övervägt att följa med oss. Vi blev sååå glada och ännu gladare, när vi tänkte på hur glada alla övriga i familjen också skulle bli av att åter få träffa honom.

Väl hemma i byn så kom den riktiga tröttheten...hela kroppen berättade nu för mig hur mycket den faktiskt hade få stå ut med under dessa underbara dagar. Fast jag måste medge att jag klarade mig förvånansvärt bra , med tanke på den tunga vikt jag bär på och hur många steg vi tog. Och det var det givetvis värt! =)

Tack till ER ALLA som gjorde denna resa genomförbar - Ni vet vilka ni är! =)

2 kommentarer:

  1. Fniss, det ser ut som ett flyttlass. Jisses så mycket ni handlade. Jag är så glad över att få träffa din storebror, en sympatisk och trevlig man.
    Kramisar fån oss i skogen<333

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med dig, den resan var värd sin "vikt" i guld!!!Alla skratt och alla varför och hur?, gör jag så gärna om med er. Men nästa gång får det bli en dubbelt så lång och bred kärra för alla "fynd"!
    Kram och tack för att just du finns, mamma.

    SvaraRadera