lördag 17 juli 2010

Lördagsmys

(Vill börja med att säga Grattis till min kära svärmor som fyller år idag! =)

Äntligen en dag man kan göra bara det man vill på.
Jag och magen har sovit på till klockan 10, medan min fina sambo klev upp klockan 8, för att få vara vaken själv och bara vara -tror jag. Och det kan ju faktiskt vara riktigt skönt ibland.

Det projekt jag påbörjade idag var att gå igenom mina gamla grammofonskivor (som det nästan är idag, alltså cd-skivorna), för att få lite ny-gammal musik till min ipod och se vad jag kan hitta för bra som jag kan fixa ihop till värkdagar och förlossningsdagen. =)

För jag är helt säker på att det kan hjälpa mig. Sen kan man ju inte riktigt veta, men jag tror...att jag är säker. Musik kan aldrig vara dåligt. Speciellt om det är musik som man precis just när man hör den, känner för att lyssna på. Att hitta den musik som passar ihop med den känsla man för tillfället har i sin kropp och i sin själ - de e grejer de! =)

Å jag tänker att fast det säkert kommer att göra f--jäv--gt ont till och från, så kan nog musiken underlätta för mig en liten del just i dessa ögonblick.

Idag är det bara 45 dagar kvar. Ca 6 veckor. Kanske 4... Kanske 8...och det är inte så mycket.
Det känns bra, jag hoppas att det blir lite tidigare än beräknat (vilken blivande mamma gör inte det?), fast jag tror verkligen att det blir det också. Alltså att månaden kommer att vara Augusti och inte September.

Jag mår ju väldigt bra å så, inte för det. Det är bara fötterna som ibland säger att de måste få vila - och det är klart, lite större belastning än vanligt får de ju bära på.
Men tyngden och tröttheten går snart inte att besegra längre - och apropå det, så läste jag just igår om det här med tröttheten..."att det är vanligt att man nu börjar känna sig så trött som man brukar vara i början av graviditeten", och lite det har jag faktiskt tänkt. För det som påminner om den som jag kände då, fast ändå inte riktigt, men det kan komma slängar där jag känner igen mig i som hur det var då. Den tröttheten går inte att beskriva, men det var skönt
att få det bekräftat ändå, att det kan bli/vara så - det är inget onormalt.

Idag har jag beställt amningsbehå, inlägg till dessa och en avslappnings-cd från minimundus.se. Deras webb-butik är "fylld med bra saker, utvalda med omsorg om människan, naturen och miljön" (står på deras sida) och det är den också.
Som vanligt: en djungel när man ska hitta nåt på nätet (enligt min mening), för jag skulle gärna bara få hem en tidning som man fysiskt kan bläddra i, där allt man behöver finns, med några bra at
t välja mellan och enkelt får man hem det till sig och man blir nöjd & glad.

Ok, men man får väl allt bara gilla läget, att det är åt det här hållet som utvecklingen går =)
Kan ni förstå att min pryl- och teknik-intresserade sambo blir tokig på mig ibland? =)

Nu ska jag förbereda inför en myskväll som jag tror innehåller ett bad, film och lite gott att äta till -de två sistnämnda börjar bli en helgsvana för mig och det är så
skönt!! =)
Får se om filmkompanjone-n/rna vill se en romantisk komedi eller ett en härlig dramafilm - jag ska kämpa för min sak! (och jag har ju faktiskt 2 röster...haha)

Sååå, ha nu en trevlig kväll alla där ute & ta hand om er! Kram kram

2 kommentarer:

  1. För det första...Tack för gratulationen och dom fina presenterna. Kent har byggt en blomlåda till mig i dag som Vallmomonstret fått hedersplats i. För det andra så hoppas jag att du och lillparveln vinner angående vilken film ni vill se;-D.
    Kram till er alla från mig och Kent som nyss kom in från en underbar bastukväll <333

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med musik man gillar och jag håller med dig olika stunder och tillfällen har sin ljuva stämma!!!Vad jag just nu saknar det är en av mina senaste plattor jag fick i födelsdags present??? Känner du månntro till var var den kan vara? Nåväl får väl klara oss på väg ner till Umeå på våra gamla plattor!
    Kram till er alla tre

    SvaraRadera