fredag 25 juni 2010

Midsommar & Semester

Gårkvällen bjöd på kvällsfilm tillsammans med hjärtats bror, vilket leddde till att vi var vaken något längre än vi kanske annars hade varit...och...
På magnetitvägen drogs rullgardinen upp först kl 11 idag! =) Å som vi har sovit - det behövdes kan jag säga. Min mini-semester har påbörjats idag och det känns så bra, jag känner i hela kroppen att det är dags för lite paus från jobbet och bara kunna göra det jag känner för. Jag är tillbaka på jobbet den 7/7, så det blir 10 dagars ledighet nu - härligt!

Jag har nämligen valt att sedan ta ut någon dag här och där, ofta i samband med helgen - och att få vara ledig en fredag och en måndag är inte så tokigt det heller. Några dagar kommer jag att ha kvar till slutet av augusti, för jag tänkte att om jag då är så stor och tung och trött, så kan det vara skönt att få vara hemma och ladda kroppen innan det är dags! =)
För veckorna går fort nu - ca 9 veckor kvar bara till BF. (Beräknad födelse).

Vår midsommaraftons-kväll kommer vi att ägna i goda vänners lag, som innebär lite grillning och mys i trevligt sällskap. Vädret är inte det bästa, just nu i alla fall, men man vet aldrig, kanske solen kikar fram senare - man kan ju alltid hoppas!

Bebisen är ca 37 cm lång nu, så man börjar ju förstå varför magen är så stor... =)
Jag börjar känna av mer och mer i bäckenfogarna och det blir allt oftare "lite pustande" i det man gör. Snart tror jag att vi ska köpa nåt smått klädesplagg vi också - hittills har våra nära och kära stått för den biten. Och många andra bitar också, för den delen - vi är så glada att vi har så fina familjer, vad skulle vi göra utan dom?? =)
Nästa vecka borde vår vagn och skötbord dyka upp, så då blir det en ny liten tripp till Gällivare =)

Nu ska jag fortsätta min midsommaraftons-dag och njuta av att vara ledig!

Kram och trevlig midsommar till Er alla!


1 kommentar:

  1. Superkramar till er alla (tre) och ha en mysig midsommarafton<333
    Vi i skogen:-D

    SvaraRadera