söndag 27 juni 2010

"Hus-fixar-paret"

Om vi skulle summera en lista på saker vi har fått gjort hemma idag -så skulle listan bli jättelång! (Utan att skryta...)

Vi fick hjälp av Jonas bror att lyfta ut en stor och skrymmande frysbox, samt en gammal dubbel- kyl -och vips! så fick vårt (för närvarande) träningsrum, ett ljus utifrån som vi inte har tänkt på finns där bakom =) Sådan skillnad!
(T.o.m. det gamla 2-glas-fönstret fick sin ut- in- och mellan-sida putsad!)

I övrigt en massa små-pyssel med sånt som länge har väntat på att få vår uppmärksamhet...
  • Bland annat 2 st väggspottar som äntligen fick sin plats på varsin sida om vår tv-vägg. Lyser upp väldigt fint i kvällsmörkret och säkerligen även i det kommande vintermörkret.
  • Gardinerna i vardagsrummet blev fållade och strukna - och som nya!
  • Rensade bland saker i garaget som blev hämtat från mitt förra boende, men som sedan har fått vara där ett tag.
  • Alla gamla garderobsdörrar som vi hade samlat ihop till ett fint stort konstverk fick sig ett nytt hem i ett uteförråd.
  • En väggspot, spegel och en svart fack-förvaring fylld med hår-fixar-grejer blev upphängda - tänkta att kunna användas av mig då jag vill bli fin i håret och jag slipper stå i hallen. Mysigt!
  • 3 st tavlor på mig och Jonas har hängts upp och förgyller nu vår hall!
  • 1 st ljusstake, även denna i hallen.
+ en massa annat småpyssel. Skall försöka ta lite bilder imorgon, så ni får se hur det blev.

Jag har läst att denna sista perioden under graviditeten ofta leder till att man liksom "boar in sig" hemma, för att förbereda sig för att ha en "färdig" och trygg punkt för bebisen att komma hem till. Det, och att vår motivation och ekonomi känns ljusare, har gjort att vi vill göra och försöker göra så mycket som möjligt. Och allt det vi har gjort och pysslat med nu de sista dagarna, har vi faktiskt kunnat göra med saker vi redan har! Även fast man har vetat om dessa saker innan, så har man som inte riktigt (orkat) se/sett möjligheterna på det sätt som vi gör nu.
(Med detta menar jag inte att jag inte längtar till nästa vecka och IKEA...)

Så vi känner båda att vi lever nu... i kroppen, fötterna och huvudet! Och nu väntar en härlig dusch och sen god sömn i en ren-bäddad säng!

So, good night everybody! And take care!

1 kommentar:

  1. Oj så spännande. Jag får se i morgon vad ni satt upp, det blev säkert mysigt.
    Kram från svärmor:-D

    SvaraRadera