söndag 30 maj 2010

Förbättringar


Ok, nu kan man fortsätta leva eftersom det var Tyskland som tog hem segern. Även om jag hoppades mer på Belgien eller Azerbaijan. Men jag håller med mamma - den tyska flickan var glad, duktig och på något eget, enkelt sätt, speciell.

Vår hall har som sagt varit en mardröm väldigt länge. Sedan vi gjorde "grund-reparationen" (målning, garderob, golv m.m.), så har vi hängt upp en tillfällig hängare med 5 små, dåliga krokar på. Som jag nämnde tidigare, så gick jag ju på jakt efter bra plank som jag hade tänkt att fästa alla nya krokar på, för att slippa allt för många hål i väggen. Men jag kom senare på, att krokarna kommer att hänga där länge och väl, så jag beslöt att fästa dessa direkt i väggen.

Såhär såg det ut innan:



Här är de 17 nya krokarna på plats. 10 st större och 7 st mindre. Så nu finns det då alltid en krok ledig att hänga av sig jackan på =)



Trots att vi är endast 2 personer i hushållet just nu och trots att det snart är sommar, så har vi ändå fullt med jackor, tröjor m.m. framme. Det är konstigt... =) Men det kommer att bli ännu bättre, eftersom planen är att få färdigt garderoben mitt emot snart och där har vi tänkt att just den jackan/tröjan/väskan man inte använder kan hänga. Och ännu bättre givetvis på vintern.

Men så bra det blev ändå!
Jag är väldigt nöjd själv faktiskt... de små krokarna är perfekt till väskor eller till barnkläder förstås. =)
Förbättringar är så sköna att få vara med om. =)




Tidigare i veckan har jag även fixat om lite till i toaletten - det ska ju snart in ett skötbord dit. Och de vita plastkrokarna som hängde där bordet ska stå, fick bli ersatta av praktiska och bättre krokar från Ikea och fastsatta på en annan vägg.




Voilá!

3 kommentarer:

  1. Tänk så mycket en liten krok kan betyda,dom fyller verkligen sin funktion, dom är inte bara snygga!
    Själv har jag idag varit ute och påtat lite i den enda blomrabatt som vi har, gjort köttfärsbiffar på nära två kilo!Hoppas ni tycker de smakar bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Smakade glassen bra, vi skrattade så gott när vi åkte hem för ni är ju bara för underbara ni två. Snacka om abstinens, fniss.
    Det blev verkligen en förvandling med dessa snygga krokar, tänk vad små saker gör mycket.
    Kramisar<3333

    SvaraRadera
  3. Jag spricker av nyfikenhet. Hur gick besöket i Gällivare? Känns det tryggt nu när ni vet var, när det stundar?
    Kramisar<333

    SvaraRadera