lördag 17 april 2010

"Vintern rasat ut bland våra fjällar..."

En härlig lördag att vakna upp till! =)

Solen skiner och fåglarna kvittrar och man kan inte annat än att känna harmoni i kroppen.
Jag & mitt hjärta har sovit gott, tagit en lugn morgon med frukost och därefter bar det av på en skön promenad i vårvädret!

Väl hemma igen, så stannade vi kvar ute på gården och småpysslade med lite av varje. Vi är verkligen glada för att ha vårt eget hus och vår egen gård, där man kan göra det mysigt och fast bara sitta och titta på snön som sakta men säkert tinar bort. Så man behöver faktiskt inte åka iväg för att kunna njuta av våren, även om det kan vara härligt det också. Antagligen är vi extra glada över detta, eftersom vi tidigare bott i lägenhet och pendlat fram och tillbaka mellan Kiruna-Umeå.
Samtidigt som inte har samma möjligheter i lägenhet just när det gäller detta - det är sådan frihet att kunna gå ut (eller även att kunna gå runt i huset för den delen) och känna att det här är vårt eget! Så alla ni som ännu inte har köpt hus - gör det så fort ni får möjlighet! Man ångrar det inte en sekund.

Jag hann faktiskt med att putsa utsidan av fönstrena på framsidan också (kors i taket...jag vet)
och när jag var inne igen, så tog jag en snabb vända med dammsugaren och hängde upp + startade en ny tvätt. Känner mig ganska effektiv, fast jag vet att det egentligen inte går så fort med mitt tempo, men lite blir gjort i alla fall.

De enda säkra planerna för kvällen är att det blir en enkel, men smarrig, pasta/skinksallad till middag/kvällsmål och en varm bastu. Sedan får vi se vad som sker. Möjligtvis kanske en god vän kommer och hälsar på en sväng, vore jättekul - var alldeles för länge sedan vi sågs.

Nu tänkte jag ta och läsa bok en stund, tror jag. Det är bara det, att jag har så svårt att välja vilken jag ska läsa. (Jo, för ännu har jag faktiskt kvar lite av min berömda beslutsångest....)
Det står mellan Kajsa Ingmarsson:s nya bok "Bara vanligt vatten" eller någon gravid-bok...som "Från A till Bebis" eller "Att föda"... De sistnämnda lockar mycket, samtidigt som det skulle vara skönt att läsa något helt annat för en gångs skull också... fast det är ju alltid bra att få läsa om andras erfarenheter i ämnet graviditet och förlossning, hmmmm. Nå, jag får nog ta och fundera lite på saken och avslutar för denna gång med att...

...Önska Er alla en riktigt trevlig kväll!




1 kommentar:

  1. Visst är det en ynnest att få ha eget hus och känna en frihet utan grannar vägg i vägg. Vi måste komma förbi i veckan och se hur mycket som tinat fram på eran fina tomt.
    Skinksallad låter gott, det är en festmat om något.
    Krmisar<33333

    SvaraRadera