torsdag 15 april 2010

Hej i lingonskogen!

Hon tog även mitt blodtryck, som för tillfället låg på 120/60, och en hel del andra prover. Allt såg fin-fint ut! Såna gånger blir man glad, lugn och trygg.

På de 2 bilderna nedan ser man lill-parveln i egen hög person från andra vinklar än den jag satt in här tidigare.


(Min lillebror har redan från början sagt att det är en Evert...medan min mamma t.o.m. såg att den hade klänning på sig på de här bilderna...såå...man får se vem som får rätt.)

Vi har valt att inte få berättat för oss vad barnmorska eller läkare tror att angående detta ämne, vi tar det istället som en överraskning då den kommer ut, efter den långa resan. Vi tänkte däremot boka in en tid för visning av förlossningssal m.m. på Gällivare sjukhus, vi tror att det skulle göra oss trygga inför bilfärden dit och övrigt hitta rätt. =)

Apropå mamma som jag nämnde här ovan, så sov min mor över hos oss från tisdag till onsdag. Vi åt en god middag på tisdag eftermiddag, därefter tog jag och mamma bilen till några "mycket viktiga butiker" -såsom "Team sportia" och "KappAhl"...och gjorde fynd. Sen vart det storhandling på coop =)

Mamma hann även vara till en väninna under kvällen medan jag fixade lite här hemma och tog en dusch. När hon var tillbaka åt vi lite kvällsfika tillsammans och satt och surrade en bra stund, det var mysigt.
Klockan gick fort och vi insåg tillslut att vi nog måste sova en blund för att orka med nästkommande dag...

Min kära sambo och fästman hade sin innebandyträning (som han för övrigt hann längta en bra stund till innan det var dags - han hade nämnligen fått en ny innebandyklubba av sin svärmor och svärfar i en förtids-födelsedagspresent - som han givetvis med glädje såg fram emot att få använda).

Nu ska jag ta en varm dusch och göra mig klar för kvällen - jag har suttit på utbildning idag i ämnet "Power Point", så nu behöver mitt huvud få vila.
Och så ska jag gå och krama mitt hjärta! =)

Ta hand om er där ute & var snäll med varandra!

3 kommentarer:

  1. Men det ser vi ju....Det är en "lillEvert" helt klart:-D
    Underbart att du mår bra och att dina värden är OK,.
    Kramisar från oss i skogen<3

    SvaraRadera
  2. Ok jag ger mig!
    Gulligt är det iallafall, det kan vi inte komma ifrån.Jodå vi hade en mysig stund i tisdags kväll, med glaim och allt!?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glaim är min vardag mamma, så det är ingen fara...förstå vad Jonas får stå ut med! =) Många glada skratt blir det ialla fall här hemma...

    Jasså du Lena, du säger Evert...=)
    Nå, många bud har kommit till oss genom dessa månader...
    En av mina kära mostrar har ju i alla fall "spått" mig, så jag vet vad jag tror att det blir! =)
    (Fast såklart spelar detta ju ändå ingen roll alls, bara vi får ett friskt barn till oss) =)

    Kram till er båda!

    SvaraRadera