måndag 19 april 2010

Rastlöshet

En sån där konstig dag.

Var tidigt på jobbet, kl 06.20, och kände mig energifull och kreativ. Jag satt framför datorn och knappade på en slutrapport som jag dragit mig för att börja skriva länge...orden bara kom ur mig och vips! så blev den nästintill helt klar. Kändes skönt.

Sen åt jag god lunch, Jonas & jag rullade köttbullar igår och dom blev riktigt goda...
Men därefter så hände någonting och jag blev jättetrött, men samtidigt kom den rastlösa känslan - "vad ska jag göra nu då"? =(

Jag minns när jag var liten och i ungdomsåren, då ville jag ha något att göra hela tiden och tyckte att mamma eller pappa skulle föreslå något bra. Vilket jag givetvis aldrig tyckte att de gjorde... men jag hade svårt att bara vara.
Så är det inte numera.
Men just idag, så kände jag så igen. Som att jag vill göra någonting, men inte kan komma på vad. Eller är det just för att man bara vill vara egentligen...?!

Jag vet inte, men det kanske är att man har svårt att slappna av. För man vet att imorgon är det jobb igen eller jobb och jobb, jag har utbildning i "Excel- Grund", så jag borde göra något nu när jag har ledig tid. Eller borde jag vila just för att jag har ledig tid? Hoja.
Kanske bara är för att jag innerst inne är trött, jobbade ju ända till 15.30 idag...
Tja...livet är bra konstigt ibland.

2 kommentarer:

  1. Som vanligt,måste alltid vara något på gång!
    Gör som du tänkte sen,kanske är det mening att du ska ladda inför morgondagen.
    Passa på att njuta, klappa dig på magen och bara le.
    Godnatt kram,mamma.

    SvaraRadera
  2. Så där kan jag också känna mig ibland, jag vill så mycket men vad.......? Kanske det beror på en blandning av kreaktivitet och trötthet, lusten finns men inte riktigt orken och då blir man frustrerad. Nåja, vila istället och koppla av för det är ju full fart omkring dig om dagarna och det jämte graviditeten tröttar ut dig.
    Kramelikramen från oss i skogen<333

    SvaraRadera