måndag 26 april 2010

Hormoner - va är det egentligen?! =/

Nä, nu blommar löken! =)

Skandal att det är så länge sedan jag plinkat ner text här. Men, dagarna går och förra veckan inte minst. Men nu ska jag ta mig i kragen och låta mig (och lill-parveln i magen) sitta en stund varje kväll i denna sköna fåtölj vid fönstret och bara skriva det som dyker upp i bulan.

Jag kan tydligt känna hur hormonerna mer och mer senaste tiden har intagit sitt palats högst upp i denna kropp... - jag beter mig (omedvetet) väldigt korkat ofta och blandar ihop bokstäver och ord för jämnan. Tankeverksamheten är inte den skarpaste och självklara saker från mitt minne är borta. Men jag har läst att man inte ska bli rädd, utan istället direkt tänka att det fööörstååås är hormonerna! =) Många glada skratt blir det här hemma p.g.a. det i alla fall och jag har nog aldrig förr sett min kära sambo så skrattande oförstående...

Nå, 5 månader har gått och jag mår nu hur bra som helst. Jag hoppas det får förbli så fram till att "vattnet går". Att jämföra med hur de första 3 och en halv månaderna var, går inte och jag kan inte ens förstå hur trött jag var då! I kombination med det "molande" illamåendet så var det ingen hit. Samtidigt som det kändes som att jag inte fick klaga - det var ju en välsignelse och det bara var att vara glad -det var ju det här jag hade velat så länge...
Givetvis är det ju en välsignelse, att det för oss var så enkelt att bli med barn. Och givetvis är jag glad (nu) att få vara med om det här. Men JUST DÅ var jag som inne i ett lite mörkare moln än det ljusa som jag befinner mig i nu, kan man enkelt säga! =)

"Bubblorna" i magen har ökat och blivit större. Fast ännu inga riktiga sparkar - så som jag väntar mig att de skall kännas i alla fall.
Min mamma ska sticka en del kläder, bl.a kofta med lamm på och ett par tossor till de små fötterna och min svärmor kommer då och då med överraskningar till oss, innehållande "saker som kan vara bra att ha". Så det blir nog bra det här =)

Min lillebror är hos oss för tillfället och sitter tillsammans med Jonas och bygger ihop en dator som de ska beställa till lillebror. Jag förstår ingenting av orden de använder sig av (vilket för tillfället inte alls är någon ovanlighet), men såna saker hajar jag inte i normala fall heller.
Men jag hoppas det blir en bra, i en fin färg! =)

Ses & Hörs!




3 kommentarer:

  1. Hi hi, "bra att ha saker" kommer att fortsätta strömma in så ni får bromsa mig ibland.
    Vänta bara, snart känner du verkligen av lillparveln i magen och längtar att det är dags för "födelsedagen":D
    Kramisar från oss i skogen<33333

    SvaraRadera
  2. Ha, jag tänkte precis detsamma, snart väcks du av en som gör sig påmind och vill vara med.
    "Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk..."
    nä nu är det eran tur att få uppleva det bästa med att finnas till!!!
    Kram och godnatt

    SvaraRadera
  3. Jag kikar in för att önska dig och Jonas en trevlig helg och trevlig grillfest i kväll.
    Kramelikramen<333

    SvaraRadera