måndag 12 april 2010

Ordning & Reda

Är lite less på det uttrycket - används alldeles för ofta på jobbet som en "prio - 1 - punkt". Detta eftersom vårt kulcinterverk är för stort för att kunna hålla ordning i, speciellt när man gör sig av med fler och fler duktiga arbetare...
Det är många hos oss som har fått sluta och byta arbetsplats inom LKAB -de har haft en fast tjänst, men till en början bara blivit lovade att få stanna i just vårt verk i 18 mån. Jag var själv en av dom, men hade turen att få bli kvar.

Men min kära (och enda kvinnliga!!) kollega var en av dom som drabbades...Inte roligt alls, jag saknar henne såååååå mycket.
I morse åkte jag med henne till jobbet, så som det alltid var förr i tiden. Det var jättekul att hinna surra lite om allt som hänt sedan sist, men väl framme på LKAB-parkeringen så insåg jag att vi faktiskt inte ska till samma ställe, så som det var förut... =(

Nu är ju inte jag heller kvar på samma våning för tillfället, så jag märker inte lika mycket som de andra i "mitt skiftlag", vilken omställning som skett. Eftersom jag nu sitter en våning ovanför så tänker jag ju allt som oftast att allt såklart är som vanligt där nere... =/ Men ojoj, vad det kommer att kännas konstigt när man väl kommer tillbaka dit. Det är en annan som har bytt skiftlag och en är sjukskriven...och så jag med mamma-magen och min kvinnliga kollega då.
Ja, livet är hårt ibland.

Men! Nu var det egentligen inte alls detta jag skulle skriva om och det som står ovan kanske inte heller är det roligaste att läsa om... men det bara blev.

Det jag skulle berätta var att jag denna kväll tog itu med alla pappershögar som vi har samlat ihop ända sedan vi kom till vårt hus i nov-09. Och då menar jag alltså såna där viktiga papper som det är jättebra att ha koll på...det har inte vi haft. Det har varit så mycket annat, att man mer eller mindre bara har öppnat kuvert när de kommit och sedan lagt på hög någonstans. Och hade det varit en tävling om vem som har den högsta högen, så hade vi vunnit! =) (För en gångs skull)

Men nu har satt allt jag hittade i ordning, i pärmar och in i hyllan. Och det känns så skönt! =) Sådär som... när man har gjort något man tänkt göra länge, men som har gått och dragit på... fast detta har jag inte tänkt rent tankemässigt att jag måste ta och göra, utan jag tror mera att det bara har funnits där som en omedveten och gömd jobbig grej som man egentligen vet att man snart MÅSTE ta itu med... bara inte riktigt nu. Fast omedvetet. Konstigt, men ack så härlig känsla nu när det är gjort! =)

Så... med andra ord så är ju kanske inte uttrycket Ordning & Reda så tokigt ändå.
(Bara det sker av rätt orsak....)

Fortsatt trevlig kväll och sov gott!


2 kommentarer:

  1. Hallå,allt och alla har sin tid.Roligt är ju att ni kan träffas ibland iallafall fortfarande.
    Vad gäller pappershögarna så förstår jag att det måste kännas bra och fått "ordning och reda" på dom.
    Kram och godnatt,mamma.

    SvaraRadera
  2. Ja det är konstigt att just pappershögarna gärna vill "vänta lite" på att bli ompysslade, ha ha. Tur att Kent är pedant med just detta för annars så....?;-D
    Hoppas att du har haft en fin dag på jobbet.
    Kramis<3

    SvaraRadera