måndag 22 mars 2010

På tapeten

Hittade nya kuddfodral på Hemtex.

De har cerise-lila färg och passar mysigt in till vårt vardagsrum som går i svart, lila och vitt för tillfället.

Samtidigt som jag har suttit här vid min kära dator, så pratade de plötsligt på radion om vad som är på tapeten vad gäller inredning. Det handlade mest om att återanvända det man har.
Jag tyckte det var intressant, för det var precis så som jag anser att inredning bör användas.





Ungefär såhär sa dom=

"Det skall vara ombonat och personligt. Man kan använda det man har och göra om stället, genom att måla, klä om eller bara möblera om, så kan intrycket i ett rum bli ett helt annat och mer trivsamt.
Gärna blanda hejvilt, miss-match:a med stil genom att ha lite stökigt, fast under kontroll och använda sig av olika stilblandningar.

Man kan alltså styla om sitt hem, utan att det kostar skjortan.
Vill man köpa något nytt, så gör man lätt fynd på loppisar, second hand-affärer eller på internet. Gamla möbler har mer känsla, det finns en speciell kärlek i ett hantverk."

Så det var det som nu var på tapeten och för en gångs skull så tycker jag också precis så! I min inredning, så följer jag inte "det senaste", modet eller det som alla andra har, utan jag försöker hitta mitt eget och det som jag och min familj trivs med. Det är klart att alla påverkas på ett eller annat sätt av det som är nytt och "inne" och det är svårt att inte göra det. Speciellt om läser tidningar eller läser och tittar på internet mycket, men jag försöker följa min egen väg - där jag vill vara omgiven av det jag tycker om. Det är det som alltid är på tapeten för mig!

Kram

2 kommentarer:

  1. Det gamla kan få nytt liv med färg och tyg, du har så rätt. Jag tänker på din fåtölj i erat arbetsrum som du målat om och klätt, vacker som en dag och mycket personlig, jag älskar den<3

    SvaraRadera
  2. Börjar se riktigt mysigt ut nu. (:
    Vi måste komma förbi så man får se hur det ser ut nu, lär vara lite skillnad från när vi var där i början av renoveringen. (:

    SvaraRadera