måndag 22 mars 2010

Allt har sin tid

Arbetsrummet - Före.

Under helgen tog jag tag i projekt arbetsrum och gjorde "lite bättre ordning" än det var innan. Än finns det mycket att fixa i ordning, men detta är en bra början i alla fall.
Arbetsrummet har fått vänta länge på sin tur, men den som väntar på någe gott... =)




Tog t.o.m. och satte mig med symaskinen och knåpade ihop två stycken kappor. Varje gång förvånas jag över vad mycket det gör i ett rum med tyger/gardiner!
Jag vet ju alltid att det är så -rent teoretiskt - men man liksom vänjer sig att vara utan... som vi nu varit sedan begynnelsen i detta hus...
Allt har sin tid.

Några bilder från förvandlingen ska jag nu sätta upp här på bloggen. Titta och njut! =)

Arbetsrummet - Efter.

Sydde ihop en kappa av ett gammalt tyg från Lagerhaus. Tyckte den gav ett mysigt intryck till rummet.

Arbetsrummet var ganska nyligen tapetserat av de förra husägarna. Det är gråa tapeter med en fondvägg i grått med silvriga blommor - väggen till vänster, se bild ovan eller längst ner.


Jag möblerade om och tog in min farmor och farfars gamla fåtölj, som jag målat och klätt om. Jag tog bort en del av det stora, svarta skrivbordet - lite med anledning av att det snart kommer att behövas plats även för leksaker i detta rum... =)

Före.

Arbetsrummet har mer eller mindre haft en kombinerad uppgift än så länge, det har använts både som arbetsrum och som "smått och gott-förråd"....

Nackdelen med stort skrivbord, är att det lätt skapas en perfekt yta för att ställa alla saker som man inte vet var man ska ha dom, på.








Efter.

Det vita skrivbordet är inne i detta rum tillfälligt för att lätt kunna arbeta med tyger m.m.... det tar ju en hel del plats och är alldeles för stort för detta rum. Men planen är att bordet skall in till ett annat rum, längre in i huset så småningom. Men allt har som sagt sin tid.... =)

1 kommentar: