onsdag 24 mars 2010

Härliga förmiddag, eller?

I vanliga fall arbetar jag med maskiner, transportörer, verktyg och spolslangar.
Nu när jag är gravid, så har jag fått andra arbetsuppgifter som inte innehåller buller, vibrationer, damm och tunga lyft. Jag såg, redan från början, detta som en möjlighet att utvecklas, lära mig nya saker och få nya kontakter. Och nu, när jag jobbat ca 4 månader, så känns det jätteroligt att jag fick den här chansen!

Jag fick möjligheten att jobba med en otroligt snäll och trevlig projektingenjör, som direkt tog med mig i denna nya värld (-och jag ska säga er att det är många järn i elden samtidigt!) Ett väldigt flexibelt arbete med många olika pågående projekt samtidigt. Antagligen därför det känns så roligt också, eftersom ingen dag är den andra lik.

Så jag måste säga att jag ändå har det väldigt bra just nu. Självklart kan jag sakna mitt ordinarie arbete och kollegorna också ibland. Speciellt det fysiska i arbetet, man får verkligen jobba med kroppen och man håller sig "i trim". Nu är det lite annat...plus att jag då förstås bär på magens extra-kilon också... =)

Jag kan även sakna att jobba skift och att få ha hela lediga veckor (eller, främst dessa antar jag). Men jag börjar, sakta men säkert, vänja mig vid att gå förmiddag. Det känns som att jag är hemma mer och man får vara ledig röda dagar. Men lediga veckor är inte helt fel... Jaja, jag tror det finns för- och nackdelar med både och.

Nu är det dags att gör sig i ordning för kvällen och sängen som väntar, upp kl 06.00 imorgon. Häääääärliga förmiddag =)

1 kommentar:

  1. Vi sitter och fikar denna vackra morgon, Kent är sjuk och blir hemma i dag, Daniel har ryggskott, så flytthelgen ligger i farozonen.
    Kramis<33

    SvaraRadera