tisdag 23 mars 2010

Gammalt blir nytt

Ett gammalt skåp som jag renoverade/målade i somras.
Färgen jag valde var naturligtvis vit. Vit är en neutral färg som man sedan kan kombinera med detaljer i olika färger runt omkring.

Såhär blev slutresultatet! =)

Jag ler för mig själv när jag tänker på dagen då jag målade det här skåpet...

"Jag höll målarfärgsburken i ena handen och rollern i den andra.
Som att all kraft i min ena hand plötsligt försvann och jag såg burken med färg fara mot golvet...som i slow motion. Jag såg en bred massa, vit färg, ta riktning mot golvet och min kära fars båtmotor... och färgen jag använde var naturligtvis inte vattenbaserad...
Som paralyserad stod jag och tittade på mina händer....målarburken...och den nya fina båtmotorn som just hade fått sin nya styling = vit-graffiti..."

Efter några timmars jobb, med att fixa lacknafta och att sedan få bort all färg, så var allt bra igen. Min pappa blev inte ens arg (som jag hade föreställt mig i min paralysering!!!).
Men jag hävdar fortfarande att det absolut måste ha varit ett spöke som busade med mig =)

Ha det bra där ute & se upp så att inte spökena busar med er också!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, detta hade varit underbart att se, dig och din blick, fniss. Inte kan man bli arg för denna spökolycka, du får busa tillbaka;-D

    SvaraRadera