torsdag 18 mars 2010

Det kliar!

ÅÅÅ herregud, vad mina utslag kliar! Som att "kliar-gubbarna" har tio-dubblats på några dagar bara. Det bästa har tidigare varit att ta en dusch och sedan ta fram stora fenuril-burken - då brukar allt vara frid och fröjd. Hoppas det funkar även denna gång.

Jag vill inte låta gnällig. Men det är faktiskt lite synd om mig.... Det har varit mycke "förändringar" för mig i början av graviditeten, "förändringar" som faktiskt nu blir allt bättre och jag ser som med ett annat ljus om dagarna. Men då är det ju dessa utslag! Som att allt inte FÅR vara bara frid och fröjd, så som man önskar sig att det ska vara med växande mage.

Är så otroligt less...

Min framtidsplan just nu (Å håll i Er alla läsare - texten som jag snart skriver är en spännande rysare, sådär som man önskar att filmen om livet skall vara) =

"Jag skall i dagarna påbörja en sista penicillin-kur...börjar med att äta i 7 dagar. Ser till att ta varenda tablett och ta exakt 3ggr/dag.
Jag ska även duscha en gång/dag, för att hålla det extra rent. Fenuril-burken står sedan redo att användas rejält varje dag, även för extra användnings-tillfällen.
Kommer att sova med en långärmad tröja på mig, kanske ev. ett par fingervantar också -eftersom det svåraste är att låta bli att klia när "gubbarna" sätter igång.
Byte av sängkläder skall ske till varje natt, för att minska risken att utslagen sprider sig via dom.
Så ofta jag kan, ska jag gå med linne på mig hemma, för att lufta utslagen."

Slutet av filmen får vi dock inte veta ännu, men håll med om att den verkar spännande? =)
Som vanligt hoppas (i alla fall) jag på ett lyckligt slut!

Mvh Linda

1 kommentar:

  1. Det är visst hemskt synd om dig gumman, jäkla utslag som du har. Jag önskade så att du slapp detta elände och kunde få njuta rejält av att du mår bättre i graviditeten och fick lugn och ro med klådan.
    Jag och snubbegubben här i Lyckebo håller alla tummar och tår för att kuren hjälper.
    Kramisar<333

    SvaraRadera