fredag 30 mars 2012

Magsjuka = Vårstädning

Ja, den här dagen gick ju också bra, trots allt. Skurmoppen har sprungit fram&tillbaka i huset och tvättmaskinen har gått varm + att det ligger skydd (handdukar) lite här & där... Jonas har jobbat hela dagen + att han just ikväll hade "avslutnings-middag" av sitt senaste projekt på jobbet -å självklart skall han gå på det, även om det inte kändes jättekul när jag visste att jag skall ta hand själv om spyorna (inkl.bihang) hela dygnet. Men, jag försökte tänka på de som är ensamstående och gör detta -verkligen inte optimalt, tycker jag, men man klarar det faktiskt :)

Å så har jag berömt mig själv för att jag har gjort detta på min veckovila -min lediga dag- som jag hade sett fram emot så länge. Å vi har ju haft det mysigt också, hon har ju inte haft så mycket energi, så vi har vilat en hel del i soffan och bara varit.
Å lite kan man ju se det som en slags vårstädning, för efter varje gång hon spytt och efter att jag fixat tvättning och nya kläder m.m., så har jag passat på att torka av lite extra på ställen som jag vet har bönat och bett om det länge :) Skönt.

Nu sover hon och jag passar på att ha en liten egen-kväll -med lite gott, en inredningstidning och tv:n i bakgrunden. Hoppas hon blir frisk nu. Tycker så synd om henne -jag har som kunnat se att hon vill ha mat, men inte ens när jag gett henne något litet och nåt som hon verkligen älskar för tillfället (exv. kex), så har hon inte ens ätit det som hon brukar, utan hon har knaprat lite på kanten...stackars liten.
Nå, om inte annat får vi vårstäda lite till imorgon :)

/Kram

3 kommentarer:

  1. Kära nån, har magsjukan slagit till hos er. Små barn torkar snabbt ut så försök få i henne minst en liter vätska per dygn. Hoppas att det går över snabbt.
    Pussa henne från fammo och faffa<3

    SvaraRadera
  2. Ja nog var det då en riktig rundgång på magsjukor och snor för T-L´s del,lillgumman!
    Hoppas det vänder snart(fort). Som vanligt så vänder du det till något positivt samtidigt, det är bra det, det blev städat lite!
    Längtar efter att få se och höra henne till påsk när vi ska åka i backen i stugan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk.

    SvaraRadera