lördag 3 mars 2012

De där tänderna & Etapper

Veckan har rullat på i en rasande fart, igen, som vanligt... Det har gått jättebra på dagis och jag har t.o.m. kunnat vara och jobba tis, ons, tors och fredag. Eller, på fredag var Jonas hemma med Tuva-Lisa, för hon fick feber och hosta igen...å snorig är hon. Vi har kommit underfund med att de senaste 3 gångerna som hon varit sjuk, vilket har varit ganska tätt nu, så har hon fått nya tänder också i samma veva. Denna gång var det kindtänderna på ovansidan som ploppade fram. Tokigt att sååå små tänder kan ställa till det sååå. Fast det kan ju vara ett sammanträffande också -att hon egentligen får ett nytt virus varje gång och samtidigt så kommer det nya tänder.

Hoppas det går över snart i alla fall. Jag längtar efter att få vara ute under helgerna, nu när vår-solen börjar  visa sig och det är underbart att vara ute. Men förhoppningsvis nästa helg :)
En bra sak med det hela är att jag istället har tagit tag i att göra i ordning mitt nya pysselrum. Igår kväll gjorde jag "Etapp 1 -ut med allt!" och idag blev det "Etapp 2 -ordentlig städning av rummet"... Jag längtar givetvis till det roligaste : "Etapp 3 -sortera & plocka in"... Jag har gjort upp en plan över precis VAD jag vill ha där inne. Resten (vilket är en hel del prylar/den största delen) ska antingen säljas, slängas eller förvaras på annat ställe. Kommer att bli superbra & skönt! :)

Hoppas ni får en trevlig kväll //Linda

1 kommentar:

  1. Oj, om du ska slänga nåt så fråga "skrotmajjan svärmor" först, fniss. Du vet att jag gillar prylar.
    Det var så roligt att hälsa på ordentligt i dag och jag sitter och myser när jag tänker på er i kväll, fina söta familjen, och hoppas att Tuva-Lisa piggnar till snart.
    Kramelikramen

    SvaraRadera