fredag 17 februari 2012

Nytt jobb och ny regelbundenhet

Nu är det helg igen. Jag jobbar ju numera bara förmiddag och jobbar tillfälligt som administratör. Funkar mycket bättre med rutiner & regelbundenhet hemma, så det är helt klart värt det. Trots att jag inte har lediga veckor...men däremot, så är vetskapen om att jag ALLTID är ledig på kvällar och helger väldigt skön. Å att jag trivs bättre med det jag gör nu, känns som att jag kan ge mer av mig själv och utvecklas som person.

Det känns ofta som att det bara är måndag och fredag på en vecka, dagarna går väldigt snabbt. Å helgerna går ännu fortare. Hinner inte med så mycket av mina egna intressen just nu, men så är ju livet just nu faktiskt. Min kväll avslutas oftast senast klockan 20.30, då jag varvar ner och gör mig redo för att stänga ögonlocken. Jag känner mig som en rolig sambo varje gång -det kan ni tänka er va? Men trots allt detta, så känns det mera värt just nu, än att jobba skiftgång.

Jag har en underbar sambo, som idag har sin sista dag som föräldraledig. Han har tagit (och kommer säkerligen att göra så även i fortsättningen) ett stort ansvar hemma och verkligen fått komma nära och lära känna vår dotter extra mycket under den här tiden. De har stormtrivts tillsammans och varje dag när jag har kommit hem, så har de haft något roligt att berätta som de gjort under dagen :)

Nästa vecka tar jag hand om sista delen av inskolningen på dagis, blir jätteroligt!

Trevlig helg! //Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar