lördag 3 september 2011

En extra hand

Igår och idag har det verkligen känts som att jag skulle ha behövt "en extra hand/famn". Jonas kom hem sent (för att vara fredag) och Tuva-Lisa passade under hela dagen på att testa mina gränser.
Jag skulle så gärna vilja bara få vara och förbereda mig nu inför jobbstarten. Det är bara det att mitt bästa sätt för att förbereda mig inför något stort, är att få vara kreativ. Att ensam bara få tänka, samtidigt som jag  skapar något. Det kan vara att skapa ett fint hem (genom att städa), kan även det vara trevligt om man får göra det för sig själv. Ja, vad kreativt som helst. Gärna något som har med inredning att göra då förstås, men mitt största intresse får jag snällt välja bort ofta numera.

Idag har Jonas snickrat & fixat ännu mer i Tuva-Lisas rum, dörren är ju där på plats, men nu är det väggarna intill som skall göras färdiga. Å det vill ju jag också ska bli färdigt, så jag får gott finna mig i att idag kommer det inte att dyka upp "egen tid".
För att hitta på något och så att Jonas kunde hamra på i hennes rum, så har vi varit till Coop och handlat. Sen åkte vi upp på stan, det är marknad nu -men det jag såg mest fram mot var den stora stadsloppisen som pågår i samma veva. Men det var trångt med barnvagn. Jag hade gärna gått själv, fanns en del intressanta fynd som hade varit värda att få kika närmare på. Så vi gick in till Gallerian en stund, det var skönt med lite värme (därute var det lite kallt+regn) och så var det väldigt mysigt att lyssna till en kille som spelade gitarr och sjöng själv till. Duktig som tusan och pub&trubadur-känslan kom smygande... :)

Tuva-Lisa tyckte också att allt det vi såg & hörde var så intressant, så hon hade ingen tid till att sova. Men nu verkar Jonas ha fått en alldeles för övertrött (stackarn) tjej till att somna. Eller vänta. Nä, hon sov inte.

Jag säger bara en sak -det ska bli så j-la skönt att få gå och jobba på måndag!





1 kommentar:

  1. Hejsan från "en hjälpande hand";-D
    Jag dyker upp i morgon på förmiddagen och kidnappar Tuva-Lisa. Vi ska gå på marknaden, hon och jag och kanske vi hittar nåt fint som hon får till sin födelsedag. Du vet...Ett extra paket måste ju lillpigan få, fniss.
    Kramisar

    SvaraRadera