onsdag 6 juli 2011

Alkemisten påminner oss...

Vi kom hem i lördagskväll från Umeå, men att hitta tiden till att få sitta ner en stund och skriva här....dröjde lite. Men det blir nog lätt så för alla denna tid på året : )

Vilka mysiga dagar vi hade där söderöver!! Vädret var kanon och jag fick regelbundna vibbar av att vara utomlands. Jag hittade det jag var ute efter som jag behövde till mina "kalas" de 2 kommande helgerna...och en massa utöver den listan såklart! : )
Bilresorna upp & ner gick hur bra som helst för Tuva-Lisa, så länge mamman hennes hade något kul att leka med när den tidigare saken inte va bra längre : )
Å framför allt att vi fick träffa hennes morbror Johan igen tillsammans med min mor & far , min fina storebror som bor de där 60 milen bort... Många skratt blev det -det är en av de många fina egenskaper som han har -bra humor och skrattar gärna! : )

En rolig, mysig, men (som vanligt) ganska intensiv mini-semester -och det bästa av allt är att han är på väg upp till "oss" i dagarna och då får vi ännu mer tid till att träffas och skratta tillsammans! : )

Jag har klippt håret till en enkel kort-frisyr med lugg -jag höll på att bli tokig över min halv-långa lugg från förra klippningen här i stan- och nu känns det som att jag äntligen hittat en frisyr som jag gillar. Det ska, enligt mig just i detta delen av livet, vara praktiskt, lättskött och inte ta för mycket tid och precis så blev det! : ) Så nöjd så! : )


Innan vi for berättade jag för mamma att jag t.o.m. hade tagit med mig en bok, eftersom det nu är semester och för mig hör det till att då just läsa en bok.... Jag såg hennes min och hörde samtidigt mig själv tänka att "ok, det är helt otroligt om jag skulle hinna läsa...men den ska me ändå!" Och vet ni, på nåt konstigt sätt, så blev den faktiskt läst! Den var heeeelt fantastisk och kommer nog härefter att bli en sån som jag ska försöka läsa 1 gång per år, för den innehåller såååååå mycket tänkvärt och viktiga saker som man behöver bli påmind om då&då. Den heter "Alkemisten" och är skriven av Paulo Coelho. En topp-etta-lista-tips till den som behöver sommarläsning, verkligen! : )

På återseénde min vän! //Linda


4 kommentarer:

  1. Himmel så fin du är i kort hår, inte såg jag detta i förrgår då jag var hos er. Du hade hårband på dig om jag inte minns helt fel.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  2. Grymt snygg frisyr!

    SvaraRadera
  3. mamma/mommo Anne7 juli 2011 kl. 12:35

    Hallå där 30 åring, det påminner mig bara om att även jag blir äldre, men vaddå, jag får ju vara med!!! Håller med dig, många härliga skratt är något man får med sig när man umgåtts med din storebror,våran fina Johan!
    Som jag sagt tidigare flera gånger, du är sååå fin med lugg och hela köret...
    Eran underbara Tuva-Lisa fick sig några tåduttar i Nydalasjön, under minisemestern, vilket hon inte verkade ha något emot.
    Stor kram från mamma/mommo Anne

    SvaraRadera
  4. Tack Lena : ) Å jag trivs verkligen! Jo, det stämmer...hade ju hårband då du va förbi i tisdags. Kram till dig & tusen tack för idag <3

    Tack så mycke Elin! : ) Kram

    Mamma, jag skulle just komma till att berätta om första badet utomhus...Se nästa inlägg : ) Kram till dig, fina du

    SvaraRadera