måndag 7 mars 2011

Inte-fri-dag =)

God morgon från oss och en härlig måndagsmorgon!
Solen skiner, -0,5 ° ute, vi har vaknat kl 7 och det känns som att denna vecka har startat något nytt för oss. Jonas är åter på jobbet och fast det kanske därmed är lite mer att bära och vara nära lilltösen, så känns det som att det är med någon ny kraft, vilja och energi som jag BARA SKA klara det här på ett härligt sätt.

Det har varit mycket den senaste tiden och jag kan inte säga att jag har mått sådär toppen-bra. Trots att jag varit frisk, men det jobbiga har gällt allt det andra i livet. Men idag känns det, som sagt, bättre och trots att det kommer att vara den mest intensiva veckan (med allt att fixa inför kalaset) på länge, så känns det bra och mera lugnt i själen.

Tuva-Lisa är liiite bättre nu och jag hoppas verkligen att det hinner avta något till på lördag...
Hon har, för övrigt, börjat att säga "mam" och "bab" väldigt tydligt nu och när hon säger dessa ord flera tusen gånger i rad, så blir det ju att hon faktiskt säger "de där magiska orden" som gör att man smälter... =)
Jag har märkt att hon har en otrolig förmåga att märka när det är något nytt i ett rum eller om jag flyttat på något t.ex. Då tittar hon med stora ögon "på det nya", på mig och på det nya igen... =)
Jag tror att hon har ärvt det av mig.... Och så är hon ju tjej också, då märker man sånt väldigt fort. =)

Jag har crossat nyss här hemma, min plan fungerar än så länge....det märks väldigt liiite på kroppen, men det känns underbart i själen, huvudet och det hjälper mig att tänka mer positivt och klart än innan.
Jag har även ett annat uppdrag idag.... -jag ska prova att ha en "inte-fri-dag" idag. Det innebär att jag ska försöka att inte använda ordet INTE. Detta är taget från Kay Pollak, som föreslår att man ska testa detta. Det är kul, men jäääättesvårt. Prova du också!

Nu fortsätta denna dagen, allra först -ge mat åt Tuva-Lisa. =)
Kram!

2 kommentarer:

  1. Inte fanns bara med en gång i bloggen, rad 12! Bra jobbat.Idag har det varit en riktigt fin varm dag, våren är här!Va mysigt det ska bli och höra Tuva-Lisas försök till prat.Jag längtar efter henne.Krama från mig

    SvaraRadera
  2. Tack för en mysig kväll, vi är så muntra efter erat besök och jag ska sova med ett leende på läpparna. Ni är så goa, alla tre<33333

    SvaraRadera