söndag 6 mars 2011

Inget babysim för oss

Host. Här är vi fortfarande rassliga i hals och näsor. För dottra våran, så verkar det hålla i sig som sten. Inte lätt för henne att få ut allt slem som samlar sig. Jag har försökt få ut lite från näsan med en sug, men filtrena mina som man ska ha till den tog slut, så nya ska inköpas imorgon. Jag ska även köpa host-medicin åt Jonas, som även han fortfarande har hosta och känner sig väldigt slut i kroppen. Voj, voj, jag förstår verkligen hans längtan efter att få vara ute i härligt väder och kanske skotta eller bara pyssla på med annat. Men nu har hans kropp i alla fall verkligen fått vila och förhoppningsvis släpper hostan nu till veckan också.

Jag är inte sjuk. Konstigt, eftersom det kan kännas som att jag är "mitt i/bland" Tuva-Lisas hostar, slem, spyor & snor. Jonas har jag kramat mer än pussat i och för sig...kanske därför jag klarat mig. Men ändå. Nå, jag ska inte klaga så länge det håller i sig såhär för mig.

Detta innebär också att det inte blir någon fortsättningskurs i babysim imorgon... Vi var på den första lektionen förra måndagen. Tuva-Lisa lika glad som vanligt och flera dyk blev det för henne. =)


I övrigt så är det söndag nu... En ny vecka är snart här igen. Jonas ska tillbaka till jobbet och här hemma så antar jag att det blir fullt upp med planeringen av namnkalaset till helgen...många ärenden skall fixas ännu, en frisering för mig blir det till veckan och allt det vanliga hemma-fixet förstås. På fredag blir det att ordna inför lördagens kalas på plats där vi ska hålla till, för mig och Jonas mamma. Ska bli sååå kul!
Jag är så glad att jag har en så positiv och snäll svärmor som hjälper mig med allt och lite till när det än gäller.... =) Yes, det är guld värt! =)

(Å jo hörni..... jag måååste bara få visa vilka jättefina "Tack-kort" min vän Fija har "scrappat" till Tuva-Lisa....jag fick tårar i ögonen när jag såg dom! =) Så nu tar jag den risken, att det kan hända att några som sedan skall få ett sånt tack-kort ser det nu på min blog, men den risken tar jag. Korten är ändå ännu vackrare i verkligheten....)


2 kommentarer:

  1. Stackars lilla sötnosen som inte är frisk ännu, hoppas att det hjälper att jag blåser , allt vad jag kan, för att få bort alla bacillusker som ni har i hemmet just nu.
    Tackkortet är ju bara för underbart fin, jag förstår att du blev glad när du fick dom, vilken duktig vän du har.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Det var väl som tusan att förkylningarna skulle sitta i så länge,nå håller alla tummar att det är över snart!
    Det kommer fler simtillfällen eller hur.
    Tackkortet, helt fantastiskt fint, ser framemot att få ett sådant.
    Kram

    SvaraRadera