onsdag 2 mars 2011

Full Rulle & Raka Rör

.......har vi här! =)
Mycket som skall göras nu....
Namnkalas planeras.... Vi kommer att ha ett sådant, istället för dop, nämligen. Känns mer personligt och mysigare! =)
Så all denna planering i samband med -den vanliga röran, båda våra familjers trassligheter och en pappa och dotter som är sjuka här hemma - gör att det kan kännas som vääääldigt mycket just nu.

Jag verkar ha ett immunförsvar av stål...vilket jag säkert får sota för att jag skriver nu, men...peppar peppar. De andra två i huset turas om att hosta. Men, jag tror det blir bra ändå. Jag ska försöka göra det jag kan och hinner.
(Kom på nu att jag måste lämna in 2 st tapetkataloger idag....hoja, allt ska man då hitta på....men jag får nog kanske lägga det projektet på "vilande" så länge...)

Igår var vi på läkarbesök. Vilken skillnad jämfört med det förra vi var på, om ni minns...
Det här var en riktig barnläkare, som hela tiden sa vad han tittade på och om det var bra eller dåligt. I detta fallet så var allt bara bra! =) Skönt. Å Tuva-Lisa var sååå duktig under hela undersökningen.

Det var ju 6-månaders-kontrollen nu. Hon är tydligen 6 månader alldeles snart. Helt sjukt vad snabbt tiden går! =)
Trots vinterkräksjukan som hon hade, så hade hon gått upp i vikt bra, hon väger nu 7.1 kg och var 66 cm lång.
(Just det, det var så jag tänkte, det var ju därför jag hämtade tapetkatalogerna....hon var ju så duktig att jag tänkte att hon ska få något....och vad kan vara bättre än att få en ny tapet till sitt rum? =) Men, jag tror att det får bli att ge en extra massa kramar så länge då istället!)

Trevlig dag, önskar familjen FullRulle! =)



3 kommentarer:

  1. Tihi, vilken söt bild men Tuva-Lisa ser nästan lite mosad ut :D

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt foto, jag fnittrar förtjust när jag ser er tre. Fina fina ni<333333
    Jag har sagt till att du ska peka med hela handen till mig så fort du behöver ett handtag, kom ihåg det:-D
    Kramelikramen

    SvaraRadera
  3. Jajustja, Tuva-Lisa har säkert önskat sig en ny tapet som första pris!!! Det är ju så gulligt foto, sådär spontant blekt och lite stressat.
    Min första tanke när jag såg fotot,T-L har det inte lätt, trängas mellan två stycken vuxna som också vill synas.
    Kram

    SvaraRadera