fredag 4 mars 2011

Dagens schema

Börjar med att gratta våra vänner som igår kväll (tror vi i alla fall att det var) fick en liten tjej! =) "Kul med en till tjej i gänget!", sa Tuva-Lisa...
Å tro det eller ej, men jag kan redan känna direkt jag ser en "ny liten bebis" att nog hade det varit mysigt........ =) Men vissa dagar känner jag givetvis inte så.
Men tankarna börjar komma. =)

Ok, nu till verkligheten hära......
Japp, så har då lillpigan haft feber i 2 dagar igen...fast vi visste ju nästan att det skulle komma, eftersom Jonas har varit/är sjuk....stackars gumman.
Men, det verkar nu vara på bättringsvägen och hon har ändå inte varit helt slut som när hon hade v-kräksjukan, utan hon har ändå orkat leka & busa, vilket gör att man inte är lika orolig.

Alla vi tre är tröttare än vanligt. Ingen av oss sover ju särskilt bra när nätterna hostas igenom.
Jonas har sovit på soffan de senaste 2 nätterna -inte för att jag kört ut honom, utan för att inte väcka Tuva-Lisa.... =)
Å hon har i sin tur hostat så att hon vaknat till, säkert 1g/timman... voj voj.

Jag försöker lägga om min rutin lite när det är såna här tider hemma hos oss. Det är inte lika enkelt för mig att ta mig iväg att träna på kvällen, så jag passar på att träna direkt på morgonen istället. Eller, jag har gjort det idag, och min plan är att göra så ofta =) !

Snart kommer svärmor och hälsar på hos oss och i övrigt lite andra ärenden+handling (helst en snabb-städning också...) skall fixas under dagen, så det är väl bara att sätta igång....
Men först av allt ska jag duscha.

Trevlig dag till er från oss!

3 kommentarer:

  1. www.bloglovin.com, där kan du lägga till alla bloggar du följer så sparar du lite tid :D
    Hoppas Jonas blev nöjd med korten.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Det var en rolig dag för mig med att fixa uppdragen som du gett mig. Sen att sitta en stund i lugn och ro hemma hos er i erat mysiga hem gjorde min dag perfekt. Lilla Tuva-Lisas underbara leende mot mig, när hon vaknade i Jonas famn, myser jag ännu åt, hjätegullet<333333
    Hoppas att du och dina kära får en fin fredagskväll.
    Kramelikramen

    SvaraRadera
  3. Va kul och läsa, du är iallafall inte avskräckt!
    Kul läsa, Du berättar om T-L´s feber sedan Jonas(stackars gumman).Hänger du med!!!
    Vilken tur du har din fina svärmor så nära och då kan ge dig/er en hjälpande hand.
    Krama lillgumman.

    SvaraRadera