lördag 20 november 2010

Vilken vecka! =)

Ja, ja säger då det! Musten gick verkligen ur mig efter tisdagens besök hos doktorn...och det känns givetvis mycket bättre nu. Jag vet att jag över-reagerade lite, men ibland kan man inte hjälpa att det blir så. =)
Men denna vecka bara sprang snabbt förbi...visst, den är inte helt slut ännu - men dessa dagar har nog vi tagit vårt rekord i att träffa familj, vänner & bekanta! Vi som annars brukar lunka på i en ganska "lagom" takt...men kul har det varit! =)

Fast nog märker man direkt att vi inte varit hemma som vi brukar...främst på tvätthögen...å dammråttorna...å den där "röran" som bara blir rörigare för varje dag! =)
Men det får man ta vid tillfälle helt enkelt. Jag tror det här är bra för mig att träna på, att släppa alla "måsten & borde:n" hemma och göra lite annat nytt istället...

Besöket hos min nya mamma-väninna & Tuva-Lisas BB-kompis i onsdags var väldans trevligt! =)
Vi hade jättemycket att prata om och det visade sig att vi haft "2 månader med bebis hemma" som sett väldigt lika ut. Å jag som många gånger tänkt att man är "ensam om att det är just såhär..." (fast jag egentligen såklart har vetat att jag inte är det...men, som ni kanske vet vid det här laget, så tycker Linda att det ibland visst är nödvändigt med lite extra ängslan...)
Det var roligt att besöka dom i alla fall och snart träffas vi igen. =)

Full fart denna dag & det var bara att "svida om" här hemma inför ankommande besök som skulle ske senare denna kväll. 2 st av mina kusiner kom hit och stannade ett bra tag, och det var sååå trevligt! Tuva-Lisa fick en jättefin, färgglad och randig body och ett par svarta tajts till. Vi hann prata om allt mellan himmel & jord, myste på och snackade om livet med Tuva-Lisa och bestämde även att vi ska ha en ny kusinträff någon gång kring nästa jul. =)

I torsdags var mormor:n här och myste på med oss (jaja, främst med Tuva-Lisa, fööörståss!) , så ni förstår kanske att Tuva-Lisa somnade extra gott den kvällen... =) Å det gjorde hennes mamma också... - det blir som alltid "full rulle" när jag och min mamma träffas. Även fast hon fortfarande går på kryckorna, så har vi sååå mycket att prata om och som vi vill hinna med att göra tillsammans. Å det är kanske förståeligt -bor man i byn, så vill man hinna med mycket under sin vistelse i storsta´n! =)

Nå, fredagen var snabbt här... Törs jag skriva hur länge vi hade sovit? Om jag säger såhär... På 12 timmar så var vi vakna i 1 timma för att äta...Vi slog i alla fall upp våra ögonlock klockan 11.30 tillslut, vilket inte var planerat från min sida...men jag hade glömt att sätta klocka på ringning.
Det fick bli en promenad ganska omgående, eftersom mörkret smyger sig på tidigt numera. Tog en handling på vägen också. Därefter blev att fara med bil ut till Laxforsen för att köpa en salva till mamma.
Lite stressad åkte vi hemåt för att äta lite mat, "plocka det värsta" och förbereda inför besök som skulle ske, i form av 2 st mostrar till mig. De kom hit vid ca 18-tiden och det var sååå trevligt! =) Jättekul att träffa dom igen och få prata lite bya-dialekt. (Jonas blir alltid lika chockad, för dialekten kommer VERKLIGEN fram när jag pratar med någon "hemifrån". Konstigt, det där! ) Vi (ja, alltså Tuva-Lisa) fick presenter förstås: 2st jäättefina klänningar, 2st body:sar, tajts och tomte-sockar. Dessa var alltså från mina 5 mostrar & min morbror.
Med sig hade de även en present från 2 st kusiner till mig, (alltså, inte samma kusiner som var här i onsdags, utan 2 st andra... : Vi är många!!!) och i det paketet fanns det en röd- och vit-randig dress med "Lilla My" på och 2 par sockar, såååå fina! =)
Trötta -men glada- avslutade vi kvällen med Idol & mys.... =)

Lördagen gick åt till att bara få tillbaka lite energi och mest bara försöka vara. Jag åkte, ensam, iväg en sväng på stan för att hitta mig en jacka och ett par byxor -vilket jag också faktiskt fann! (Kors i taket!) Sen blev det att tvätta lite kläder och bara vara en hel del.
Vi hade planerat att titta på en film denna kväll och påbörjade tittandet, men det var svårt att koncentrera sig...för det var en viss dam, som låg i baby-gymet, som tydligen hade sååå mycket att prata om med kossan & spegeln som hänger där! =) Vi har aldrig hört henne prata SÅDÄR mycket och länge under en och samma "stund"....så vi bestämde oss för att mysa & umgås med henne där istället. =)
(Jag gör ett separat inlägg med bilder från i morse -där man kan se att hon fortsätter sin konversation med kossan & de andra, i baby-gymet!)

Idag är det söndag. Jonas & Tuva-Lisa är just nu ute på promenad tillsammans med kompis till Jonas & deras nya tillskott i familjen - Tuva-Lisas framtida bästa kompis, hoppas vi! =)

Kram på er & Carpe Diem!

P.s Jag glömde skriva att hon fick en jättefin, vit skyddsängel av mina mostrar & min morbror också! =)

3 kommentarer:

  1. Visst är det verkligen så att när man träffar någon från byn så kommer det tillbaks :) man märker det inte ens själv pocg speciellt så kan den komma ibland när man fått i sig lite vuxen dricka :) Ni måste ta och komma och hälsa på hos oss också när vi flyttat färdigt :) Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken vecka ni haft och den har säkert gått snabbt. Det känns som evigheter sen vi såg raringen sist så det får bli ett besök i veckan, hörde att hon har börjat skratta av Daniel, härligt.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  3. Vecka 46 har rusat iväg för eran del,med mycket prat, många "goda" råd och många gemensamma känslor...härligt!Det blev lite tok stress för din del i fredags för att hämta salvan åt mig,men du ska veta att det var guld värt för mig.Ska nu sätta mig för att fortsätta läsa Kajsa Ingmarssons "Lyckans hjul" intressant.
    Kram

    SvaraRadera