tisdag 9 november 2010

"Stora Damen"

Tuva-Lisa fyller 2 månader idag! Hurra, hurra, hurra! =)
Dessa 2 månader har verkligen flygit fram -mycket har hunnit hända, många nya människor har hon redan hunnit träffa och hon har redan hunnit börja växa ur de första kläderna!!! Våran lilla tjej... =)

Hon sover just nu gott ute i vagnen, vi har nämligen varit på våran dagliga promenad i det härliga vädret! Jag är så glad att jag nu har börjat kunna/orkar röra på mig igen...det var en lång tid där det inte riktigt fanns varken energi, motivation eller glädje till att göra det. Men nu blir det en runda nästan varje dag -jag blir svettig och flåsar säkert så att det hörs ända till "toullavaara", men jag har bestämt mig för att då får det väl göra det då! =)
(Apropå rubriken...så kom jag just på att det passar in både på mig & min dotter...)

Jo, å så var det ju gårdagskvällen då. Helt underbart att få vara bara vi - Jag & Jonas - vi åt jättegod mat och drack gott till. Tiden gick väldigt fort, men vi hann prata om allt mellan himmel & jord, hålla varandra i handen och bara titta på varandra i alla fall - och det var ju det som var meningen! =)
I början kändes det lite konstigt när vi satte oss vid bordet och nästan lite nervöst...och konstigt kändes det även när vi kom hem igen och kom på att man inte hade tänkt de där vanliga rutin-sakerna (får se när hon vaknar...hinner jag göra det här nån tro?...när åt hon senast?...) på ett bra tag... Vilket betyder att vi verkligen kopplade av för en stund och kopplade bort "verkligheten" också för den delen. Jätteskönt!
Så tack igen kära svärmor & svärfar, som tog hand om T-L under tiden, eskorterade oss till & från stan och gjorde så att vi fick en oförglömlig stund för oss själva! =)
(Det behövs som sagt inte så mycket nuförtiden...)

Det blev, med andra ord, inte bröllop inom 1 år efter att förlovningen skett, så som traditionen säger...men inom en snar framtid så... =)
Hade vi gjort som min kära sambo velat, så hade vi varit gifta för länge sedan...men jag har velat hålla på det lite -inte för att jag inte är säker (FÖR DET ÄR JAG!), utan för att jag vill dela upp de underbaraste händelserna som livet har att ge oss, lite grann. Så att vi inte gör allt de mest fantastiska samtidigt! Men snart är det nog dags att börja även den planeringen... =)

Hoppas ni gav varandra en kram igår? =)
Idag vill jag att ni säger "Jag älskar dig!" till den ni älskar, det tänker jag göra när min kära framtida make kommer hem i alla fall!
(Å givetvis även pussa min "stora dam" extra mycket och säga "-grattis på 2-månaders-dagen, mamma & pappa älskar dig!")

Kram från oss

*** Bild på Tuva-Lisa i kompis Helmi:s famn, tagen den 22 oktober ***

2 kommentarer:

  1. Då blev eran kväll så fin som jag och Kent hade hoppats att ni skulle få, det är ni väääääl värda tycker vi<3 Ni är så duktiga båda två med nya hemmet och eran förstfödda och ni gör ett fantastiskt jobb att få det att fungera omkring er.
    Pussa lillsnuttan från fammo och tala om för henne att hon är så duktig när hon har barnvakt:-D Än har hon inte skrämt i väg mig, fniss.

    SvaraRadera
  2. Det är nästan så att man känner på din beskrivning av går kvällen att den måste varit fantastisk!!!Dessutom sov T-L sedan natten som en stock,härligt.Nu kan hon då önska sig i princip vad som helst i julklapp då!?
    Vilken överraskande bild, Helmi och Tuva-Lisa,fint.
    Kram från oss i byn.

    SvaraRadera