onsdag 10 november 2010

frustration

Dagen i sig blev inte så innehållsrik som jag hade tänkt mig...ni vet, en sån där dag när man känner att man bara har väntat...att vänta är inge kul. Vi hade kunnat hitta på nåt under tiden egentligen istället...men där satt vi...å väntade.
Det var kallt ute idag också, så jag kände inte sug för promenad heller.

När pappan i familjen kom hem från jobbet, så sa jag bestämt att "-jag är inte på bra humör! -jag är frustrerad!, -inget har vi gjort idag!, -jag måste få träna! Å fin som han är, så sa han att han tar hand om vår bebis resten av kvällen, bara han får äta och varva ner en liten stund först... =) (Jag vet, han är underbar...) =)

Så så fick det bli. Jag började med att sopa av dammet från min crosstrainer. Jag letade kläder som passade (vilket innebar att jag slängt ut nästan hela garderoben...innan jag tillslut fann något korvskinn..) att ha på mig. I frustration letade jag mina hörlurar till Ipod:en och mumlade, där jag gick (klampade) för mig själv "-jaa, utan musik kan jag då inte träna...nog är det ju konstigt att nåt alltid är borta när man behöver det...hm..." Hoja.

Jag hittade ett par lurar tillslut och tog även med en tidning + vatten och ställde mig på eländet. Vilken ilska som fanns i mig...alltså på riktigt...det är mycket länge sedan jag känt sådant adrenalin! I öronen hade jag hög musik som hjälpte mig att övertala mig själv de gånger jag kände för att ge upp...
Efter de 30 tunga minutrarna, så stod jag kvar där en bra stund och tänkte "-herregud va jag är tokig, men härligt var det!"(...det sved t.o.m. i ögonen av svett...)
Ja, å så kom det då tillslut....-ett mycket efterlängtat glädjerus! =)

Å nu är jag glad igen. =)
Vi har ju fått sova helt underbart förra natten och hoppas på samma lika i natt igen.
Innan jag kan gå och lägga mig måste jag nog bara ta och plocka in alla kläderna som jag slängt ut & runt ur min garderob. Å duscha förstås.

Imorgon blir det garanterat en bättre dag - Tuva-Lisas mormor/min mamma kommer nämligen till oss! Yippie! =)

Kram & God natt!

1 kommentar:

  1. Hi hi, jag kan riktigt känna hettan från din ilska i dag. Bravo att du fick utlopp för den och gjorde dig av med dessa känslor som är skitjobbiga när dom kommer.Hoppas att allt är skönt igen och att ni får en fin kväll och god natt<33

    SvaraRadera