måndag 25 oktober 2010

*** Presenter ***

Idag har vi haft besök av min kära faster med sambo och dotter. Så mysigt att de kom på besök -det blir alltför sällan att man ses numera, trots att de bara bor i Gällivare.

Tuva-Lisa fick massor av presenter... - de finaste var en teckning med hjärtan (målad av min fina lilla kusin) och en mumin- haklapp som samma 8-åring själv köpt som present till Tuva-Lisa =) Vi blev sååå glada!
Och sen var det många mysiga klädesplagg som hon kommer att kunna ha när hon blir lite större, också jättefina givetvis.

De hade också med sig 2 stora kassar med ylle- och regn-kläder, vante-klämmor, plastad frotté m.m. Dessa kommer alldeles säkert att behövas ganska snart för att klä på lite mer innan lill-gumman ska in vagnens voksipåse - jag har hört att det kommer att bli en kall vinter, brrrr! Tur att man har små-kusiner! =) Hoppas vi får träffas snart igen och att vi då hälsar på hos dom hemma i Gällivare.

Många presenter blir det verkligen för Tuva-Lisa! =) Herregud, man är som inte riktigt van vid detta. Jag har inte hunnit nämna så många här, men jag kommer att ta upp och förhoppningsvis visa foto på någon då och då. Men jag ska passa på att nämna att vi givetvis är såååå glada för ALLA paket och presenter som vi har fått! =)

Nu ska vi sova gott - jag hoppas ni också får göra det!
Kram



2 kommentarer:

  1. Men va roligt att dom varit hemma hos er och hälsat på!Jag kan tänka mig att Tuva-Lisa nu har fått även ärva fina kläder/grejor att använda i framtiden.Sen är det ju så att en prinssesa av detta slag skall alltid vara klädd som sådan!!!Gullungen...
    Längtar...
    Kram från en överförtjust mommo

    SvaraRadera
  2. Jag svävar lite lätt i dag av Tuva-Lisas sötaste leende, sånt lever man länge på<3
    Hoppas att det gick bra med vägningen och mätningen, hon har säkert ökat ordentligt.
    Kram och vi ses på torsdag.
    Fammo

    SvaraRadera