söndag 15 augusti 2010

Livets Cirkel

Här är en länk till en sida där en tjej sjunger låten som jag tog texten ifrån och skrev till mormor.


Den sjungs och spelas oftast på dop och namnceremonier, men jag tycker den passar även till detta.

Stort Tack till alla Er som skickat mig och min familj omtanke och styrkekramar...det värmer.
Jag är så glad att jag hann vara många gånger hos henne nu under den sista tiden... Vi visste alla att hon inte hade många timmar/dagar kvar i livet, men ändå ofattbart och tungt när det väl händer. Jag saknar henne redan.


** Linda hos mormor 31/7 2010 **


Som jag skrivit tidigare, så längtade hon efter att få höra nyheten om bebisen och hon sa att hon brukade tänka på oss varje kväll innan hon somnade. Visst hade det varit underbart att få visa henne den nya lilla människan och jag sa till henne att jag kommer till henne direkt från BB och så kan vi diskutera namn m.m. Men nu blev det inte så, men hon fick i alla fall längta efter något roligt den sista tiden och det ser jag ändå som något bra.

Och jag vet att hon alltid kommer att vara med oss där uppifrån -som en ängel som beskyddar, håller sig uppdaterad och som ser till att hennes stora familj har det bra.
När jag tänker på henne så tänker jag att hon småleende och med lite små-kisande ögon, sitter och suger på en karamell -precis så där som hon brukade göra. (Antar att det är en Polly-pralin hon smaskar på... =)
Lilla mommo.

Livet är en cirkel.
Att någon går ur tiden är lika ofattbart, som att någon liten krabats födelse kommer in i tiden... = Livets cirkel.

Ta hand om varandra där ute.
//Kramar från Linda




2 kommentarer:

  1. Jag är helt säker på att din underbara mormor ger dig styrka och massor med mod och är med dig när eran bebis kommer till världen. Hon kommer att vaka över dig och se till att du har det bra.
    Lena<3333

    SvaraRadera
  2. Jag vet och kände din och din mormors kärlek till varandra,den kan ingen ta ifrån er, den kan ingen ersätta!Hon kommer med all säkerhet att vara med dig vid många tillfällen i ditt liv framöver.Hålla lite koll på vad du gör och ibland kanske säga ajabaja, eller "jag skulle nog göra så här..."Hon säger säkert också någongång när du köpt något nytt och fint,"varför köpte du inte åt mig också?"Ett av min älskade mammas myntade uttryck.
    Varannan dag går allt hyfsat bra, men sen igen blir jag bara förtvivlad och frustrerad.Jag är så himla glad och stolt över att jag har min underbara familj, mina pelare att luta mig mot när livet många gånger ännu kommer att kännas som pest!!!
    Och den lilla kommer att få all kärlek i världen, även av mig(mamma visste hur mycket jag längtat efter detta).
    Kram min kära.

    SvaraRadera