onsdag 9 juni 2010

På riktigt!

God kväll på er!

Jag hoppas att ni alla mår bra där ute - det gör då i alla fall jag, även om det snurrar i mitt huvud efter dagens informations-timma på försäkringskassan...nu har vi då mycket att sätta oss in i. Jag känner nog mer så än Jonas - han såg alldeles lycklig ut när de sa att det kan vara jättebra att göra upp några olika alternativ (som innebär excel på dator om man vill m.m.m.m.) där man kan räkna, beräkna, kalkylera och jämföra vad som passar bäst för just oss (han älskar sådana uppgifter!!! På riktigt alltså. Vilket jag är väldigt glad över att han gör eftersom jag verkligen inte gör det..) Ja, så för mig snurrar det av siffror i skallen...

Jag hävdar ju numera skarpt att det är mycket vätska som även intar en del av huvudet och därmed "täcker" en del viktiga delar. Så alltså kan jag inget göra åt att jag inte är lika klipsk som innan. Det är verkligen så det känns också, på riktigt. Jag vet, det låter helt otroligt, men jag har läst det. Tror jag. Har jag för mig. Eller har jag drömt?! Nä, det är så.

Just denna kväll är vi båda himlans trötta och känner att det kommer att bli skönt att sova.
Jag har åter haft en väldigt bra dag på jobbet och grejat på med massa olika saker, pratat med massor av olika personer, haft massa olika tankar som snurrat i huvudet och spånat på saker/uppdrag/projekt som hade kunnat förbättra arbetsmiljön för alla medarbetare och vår verksamhet i allmänhet.
Väldans mycket att göra faktiskt, men på ett bra sätt. Och jag trivs så himla bra med det jobbet jag gör! =) Vill jobba så mycket och så bra jag kan, så länge jag kan nu innan jag ska vara hemma med bebisen.

Vi har nu skrivit ner barnvagnen vi vill ha - för att göra det lättare till imorgon, då det är dags att beställa den på riktigt. Vi har kollat igenom en del försäkringar - vad vi har och inte har. Här om kvällen gjorde vi kalkyl över vad som är prio 1 att fixa med huset denna sommar - och vad som är prio 2 o.s.v. Framöver, när denna frustration har lagt sig, så skall vi även se över semesterdagar och föräldradagar - hur vi ska fördela dom m.m.
Så det är mycket att hålla koll på samtidigt, på riktigt.

Må gott!


1 kommentar:

  1. Fniss, jag kan riktigt se hans glada min. Att göra kalkyler är riktigt bra för då blir man inte överraskad i framtiden.Han brås på sin far har jag insett vad gäller siffror mm.
    Sov så gott alla tre:-D

    SvaraRadera