söndag 13 juni 2010

** Liten och nätt fågel **

"Där gick hon som en liten och nätt fågel. I den lilla sommarskuren
små-hoppade hon fram. Luften kändes härlig och ljuv...eller...
Även fast det var raksträcka, så var hon tvungen att sakta ner takten en aning...insåg att hon nog får gå sakta, så att ljumskarna och fogarna klarar sig. När uppförsbacken kom, så tog hon små små steg. Samtidigt som hon njöt av att vara ute i det fria. Hennes nya randiga regnjacka kändes jätteskön på kroppen och hon var så glad att bebisen var väl omhändertagen där innanför."

Ja, som ni kanske förstår, så var jag på en promenad idag. Ända från mitt hem upp till Lappgatan gick jag. Ganska nöjd =)
Det var med små steg och tog väl en sisådär timma att ta sig till målet. Men skönt var det och kroppen behövde få röra på sig. (Tror lill-parveln fick sig en liten chock, för efter detta så var den lugn i flera timmar...)

Vilket påminner mig om igår kväll, då jag låg och läste (intill en redan sovande Jonas...- haha, för en gångs skull...) Hur som helst, jag låg på rygg och boken hade jag placerat på magen...helt plötsligt gick det som en stor våg - från min ena hand och ena sidan av boken - till den andra handen och andra delen av boken...gissa om jag blev lite skraj, samtidigt som det var häftigt att få vara med om. Det var precis som att den vände sig där inne helt och hållet. Kul!

Kram från oss!

2 kommentarer:

  1. Den lilla vände sig säkert och mer kommer du att få känna av buset där inne ju mer han/hon växer:-D Så fint du gjort det på din sida, jag blev paff och trodde att jag kom fel.
    Kramisar från oss i skogen<3

    SvaraRadera
  2. Men så läckert du fixat din sida, så fint och prydligt!
    Var det leksakskorgen där som var halvfull,apan låg längst ner, stackarn!
    Jasså är det kullerbytta träning, kanske är det fotbolls VM där också!!!
    Stor kram

    SvaraRadera