lördag 22 maj 2010

** En extra bra lördag **




Tänk att ljudet från vinden som viner med ljumhet intill...solen som försiktigt kikar fram från himlen och småfåglarnas kvitter och samtal med varandra kan vara så rogivande...

Att mitt i allt detta få vara med, tillsammans med lövkrattan, är lycka. Man kunde ju innan också tänka sig vilken frihet det är att få vara med om detta - på sin egen gård. Men att det skulle vara såhär härligt, det kunde då inte jag förstå.
Jag vet att jag har pratat om det tidigare också, men det är nya slags känslor som jag aldrig har haft innan.

Det har varit, och är fortfarande, så himla spännande för oss att se hur gården har vuxit fram nu när snön bit för bit har försvunnit. Och jag måste påstå att det finns väldigt många blomrabatter lite här och där runt om huset...och som alla vet, så är ju inte jag riktigt en blom-och-växt-fanatiker, men jag tycker däremot om det enkla och fridfulla som jag känner när det är någon enstaka blomma/blomarrangemang som ger liv till omgivningen.

Buskar finns det också gott om och det är något jag måste ta och läsa och höra mig för lite om - hur man på ett bra sätt kan göra sig av med dessa.
Det finns dock ett väldigt fint stenarrangemang bakom huset och en stor gran bredvid, väldigt fint tycker jag och säkert än mer då grankvistarna blir gröna.

Ja, som ni hör har jag haft en mysig och skön dag ute på gården och det känns extra skönt att jag vet att det är både jag och lill-parveln i magen som får vara ute i friska luften och mysa tillsammans. Mitt hjärta Jonas har myst på inomhus och fixat och donat med lite av varje.

Ikväll ska vi två (tre) ha härlig "quality-time" tillsammans och vi får se om det börjar med ett bad i jazuccin eller en varm bastu. Middagen har vi gjort färdig redan i morse -det kommer att serveras god lasagne med grekisk sallad till.
Efter det så blir det att titta på film, ett av de intressen som vi har gemensamt. Denna gång blir det "Shutter Island", som vi båda har höga förväntningar på. (Och jag ser fram emot att få titta på Leonardo Di Caprios goda skådespeleri... :-)

De flesta lördagar är väldigt bra, men denna lite extra bra och jag tror mycket beror på den härliga stunden utomhus och nu ska jag njuta vidare här hemma!

Hoppas ni alla har det bra,
***** kramar *****




2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Visst är det mysigt att följa livet som kommer utomhus,bara att kratta gräsmattan är att väcka den till liv.Här röjde vi ordentligt igår, nu är det öppet mot älven, buskarna är väck!Känns konstigt, men fräscht.
    Ska du ha bort buskar helt då måste rötterna följa upp, good luck!
    Kram från din mamma.

    SvaraRadera
  2. Ing-Marie har lite dille på buskar och blommor så du har det du gör att rensa bort det, fniss.
    Det blir väldigt plottrigt om det är för mycket, kram från oss i skogen<333

    SvaraRadera