söndag 23 maj 2010

Den som väntar på något gott...


Då var det söndag igen. Extra skön idag, efter att vi haft en väldigt mysig lördagskväll :-)

Vi försökte stiga upp från den sköna sängen lite tidigare (och lyckades halvt, men det blev ändå bra) - det är så fantastiskt skönt att känna att man har en lång söndag framför sig, innan jobbet kallar igen.

Åter har jag tagit mig en tur runt huset, för att upptäcka hur det ser ut. Lite regnigt idag dock, så det blev en kortare sväng, men ändå väldigt skönt med den friska luften som dropparna ger.

Jag var även in till ett av våra uteförråd för att hitta mig några bra plankor som skall få bli en väldigt viktig del av vår hall.
Det är där vi har fastnat i vår husreparation, kan man säga. Men nu tycker jag att det känns som att vi har stått ut allt för länge med att inte kunna hänga upp desto mer i hallen. Hittills har bara några få (lite sämre) krokar kunnat bära ett fåtal jackor m.m. I och för sig, så går vi ju mot sommaren nu och då har man ju inte framme lika mycket som man haft nu under vintern, men jag vill ändå göra färdigt det här nu, så att möjligheten i alla fall finns.

Imorgon klockan 08.00 bär det åter av till mödravårdcentralen. Jag tror det är nu som vi kommer att påbörja mätning av Sf-måttet - som mäter magen och därmed även , på något finurligt sätt, kan man få fram hur stor (liten) bebisen är där inne. Och sedan tror jag att vi kommer att få besök dom ungefär varannan vecka för kontroll.
Denna morgonen verkade det som att lill-parveln hade det lite långtråkigt...det har sparkats och bankats hur mycket som helst - just vid dessa tillfällen så skulle man ju hemskt gärna kunna få titta in och se vad det är den gör egentligen...
Men den som väntar på något gott....

Nu blir det att planera veckan som snart är här, både vad gäller mat -lagning och -inhandling och även vad som behövs göras hemma.

*** Kram till er alla ***

1 kommentar:

  1. Spännande dag i dag med mätningen, hoppas att det gick bra och att allt är OK med bebben och er. Tack för att ni kikade in i går, det var mysigt att vara flera runt matbordet<3333

    SvaraRadera