onsdag 7 april 2010

En underbar present...

En söt liten burk med små hemliga presenter i som jag ska ge till en tjej som har fyllt år. Burken är från "house doctor" och var så charmig att jag gärna hade behållit den själv, men det är ju även roligare att ge bort något som man själv hade velat ha =)


Annars är det tydligen redan onsdag idag...dagarna rusar fram.
Många av ens tankar som snurrar uppe i bulan om dagarna har ju givetvis med lill-parveln att göra =) Jag försöker att ägna mig åt jobbet när jag är på jobbet, men då och då (eller väldans ofta) kommer funderingar om lite av varje... det kan handla om förlossning...eller namn...eller först och främst vad vi behöver införskaffa innan det är dags...eller förlossningen...eller om det är någon vana (eller ovana) man borde ändra på tills det nya livet börjar...eller så handlar det om förlossningen.

Jag vet inte varför jag oroar mig så inför just förlossningen, men jag antar att det kan vara för att det är en smärta/upplevelse som man aldrig känt/varit med om förut och då blir det till något ovisst och nervöst. Fast tankarna växlar faktiskt mellan oro/nervositet och harmoni/lycka. För någonstans vet jag ju att det kommer att gå bra och vara en så skön och underbar känsla efteråt... =)

3 kommentarer:

  1. Ingen fara, om förlossningar skulle vara alltför hemska så skulle vi kvinnor endast föda ett barn och aldrig mer. Det är en upplevelse som är fantastisk och som man har med sig hela livet.
    Kramisar<3

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Linda! <3

    SvaraRadera
  3. Vackra tanke,att ge bort något som man skulle vilja behålla för sig själv men bestämmer sig för att ge det till någon man gillar!
    Inte tror du väl att du skulle haft två syskon om smärtan hade varit fruktansvärd!?
    Ont gör det men det som blir sedan-ööööverväger.Jättekram från mamma.

    SvaraRadera