måndag 5 april 2010

Det är vår!

Invigningstyg till fönstrena som är i matrummet! =)
(Hade tillfälligt en blå ostruken duk på bordet...)


Idag vaknade jag med ett sug att förändra och efter att göra något kreativt.
Även om mycket som finns (i hela huset) kanske är tillfälligt placerat, så kan man ju faktiskt förändra med väldigt små medel.

Och jag tänkte på att jag har ju mycket tyger...även om jag gillar tyget på den egengjorda tavlan som hänger ovanför hurtsarna, så blev jag sugen på något nytt...

Och gung-fåtöljen som står i hörnet ska jag ju klä om här framöver...men det dröjer nog, så jag ska göra något där med...men vad?

Å såhär blev resultatet!

Ett tyg jag köpt för mycket länge sedan...fru tyg blev nog glad att äntligen få komma till användning =)
Även om det är ett rött tyg, så tycker jag att det passar in till vilken årstid som helst, speciellt med de vita väggarna runtomkring.

Den gula lampan fick byta plats och stå där det, från början, är meningen att den ska stå.

Den blåa duken togs bort och av samma tyg som till tavlan, sydde jag en lååång duk.


Fåtöljen fick en vit pläd på sig och en svart duk/gardin i filt på.

Hela rummet fick en bättre helhet. Även om det saknas bitar till rummet, så blev det en varm förbättring.

Som sagt, med små medel och på pytte-tid kan man göra mycket!

Nu är det dags för en härlig vårpromenad i det fina vädret, kram till er alla.



2 kommentarer:

  1. Oj, vilket vackert tyg som du "trollat" med. Mycket snyggt blev det.
    Kram tillbaka<3

    SvaraRadera
  2. Vad fint linda!! Både hemmet och barnet! Jag är ju så lat, så att sy en duk imponerar fruktansvärt mycket på mig! Kram kram från malin

    SvaraRadera