torsdag 4 mars 2010

Nobody knows....

Kom just på att det inte är så många som vet om att jag har denna blogg...nästan inte jag själv heller. Jag ska nog ta och berätta det för några av mina nära och kära. (Och mig själv).

Idag var det min hydraulik-kurs sista dag. Lät sorgligt, men det kan jag nog inte säga att det är... Inte för att det inte är intressant och bra att kunna, utan mer att det känns som att det räcker med 3 fulla dagar i ämnet hydraulik. Jag hade ju lite (och då menar jag lite, har glömt det mesta) kunskaper i ämnet sedan innan, men som sagt, det är ett tag sedan och vi vet ju alla hur det är när man inte använder sina "expert-kunskaper" på väldigt läääänge. Nu var jag ironisk.

Alla som känner mig vet att jag inte är den skarpaste direkt på matematik, teknik och logik... (fast jag försöker och tycker faktiskt att det kan vara ganska kul ibland).
Däremot inredning, det är min grej det. Med det menar jag inte att jag är ett proffs och vet inte om jag skulle vilja vara heller. Men jag älskar utmaningen att kunna göra något förvandlande i t.ex. ett rum. Jag vill hjälpa människor att kunna trivas bättre i sitt hem, att ge dem harmoniskt, stämningsfullt och trevligt med hjälp av inredning.
Och det viktigaste av allt när det gäller inredning, tycker jag är att man följer sin egen smak, stil, tycke och behov. Då tror jag det blir allra bäst! Och det är det jag, i mitt intresse av inredning, vill plocka fram och hitta tillsammans med den/de jag hjälper. =)

God kväll!

1 kommentar:

  1. Du har känslan för inredning och allt blir som nytt när du varit i farten, kör på gumman.

    SvaraRadera