fredag 2 september 2011

Jag har varit dit...

Tuva-Lisas morfar gjorde oss lunchsällskap igår. Eller så kanske det var vi som gjorde honom sällskap, eftersom det var han som bjöd på lunchen...nå i alla fall, så var det trevligt att han kom och hälsade på en stund :) 


På eftermiddagen så träffade vi kompisarna Emma & lilla Cajsa. Vi började med att ta en lååång promenad i ett fint höstväder. Jag tror vi gick runt hela stan, det kändes som så i alla fall :) Sen gick vi in till oss och de 2 två små fick "leka" en stund, medan vi hann prata massor om vad som hänt sedan sist vi sågs. 
Snart fyller de båda 1 år. Tänk alltså -ett helt år! Så lång tid har alltså Tuva-Lisa funnits med i vårt liv...det är helt sjukt vad fort det har gått. 


Å med tanke på att jag ska börja jobba på måndag igen, så måste det ju stämma. Apropå det, så var jag till jobbet igår kväll för att checka vad jag hade där och inte o.s.v.
Eller jag var till det ställe där vi byter om, innan vi åker bussen upp till verken för att producera fin malm-pellets. Det var en konstig känsla. Kändes smutsigt (för det är ett smutsigt jobb och malm-damm lägger sig som ett fint lager öööverallt)och kvavt.


Men jag ser verkligen fram mot att träffa kollegorna och andra människor igen och mest av allt att få längta till familjen & hemmet igen :)
Så nu är det bara helgen kvar, sen säger jag bara "-KK4, here I come!" :)


Trevlig helg! // Linda







2 kommentarer:

  1. Jag tog en friskvårdstimma och chansade på att ni var hemma men...! Där gick jag bet. Hoppas att vi syns till helgen i stället.
    Kramisar<3

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vad tiden gått, men när jag tänker bakåt,jo snart ett år sedan fotop. och jag hade möjlighet att träffa dig och våran älskade lilla Tuva-Lisa mycket! Det var riktigt mysigt...snart springer hon!
    Du kommer säkert att trivas på jobbet igen, även om det nu är smutsigt.
    Jag har inte träffat T-L denna vecka och det känns jobbigt, vill pussa på henne,lukta på henne, se hennes fina, vackra runda ansikte, och glädjen som hon äger över att få växa upp i den fina miljön!!!
    Stora kramen från mamma/mommo

    SvaraRadera