lördag 26 februari 2011

Chock!

Ibland händer det faktiskt att jag också blir arg, sur och förbannad.
Jag vet, man kan inte tro det, eftersom jag lever mitt liv bland rosa moln i vanliga fall. Men såklart, som alla andra, så har även jag dåliga dagar.

Idag var en dag som började bra. Vi tog en promenad i det fin-fina vädret och middagen gjorde jag färdig redan klockan 14. Det är skönt när man slipper allt köks-stök på lördagskvällen.
Men sen...
Jag är sur för att Jonas är sjuk igen. Jag är arg på gubben som inte kunde flytta sig liiiite till sidan med sina hundar, idag när jag skulle förbi med hela mig och vagnen. Jag är irriterad för att mina bröder och min övriga familj ibland befinner sig så långt borta. Jag är sur på att jag inte hinner använda min kreativitet i den mån jag skulle vilja. Jag blir irriterad på mig själv när jag inte hinner höra av mig till vänner så mycket som jag skulle vilja.
Jag vet, stora saker att vara arg på.
Det finns andra saker också. Men allt vill jag inte skriva om här.
Nä, utan jag väljer att även i fortsättningen försöka skriva om mitt underbara liv, som ibland innehåller tunga saker, men i övrigt bara rullar på sådär mysigt härligt i sakta mak.

Dagens goda gärning från min sida var i alla fall att jag gav bort ett par hyllor. Hon som fick dom/ville ha dom blev jätteglad och det är så härligt att få göra någon så glad. Bara sådär. Hos mig hade dom bara stått och tagit plats. Jag tror att jag har inbillat mig att jag bara ska komma på var jag vill ha dom först, även fast jag egentligen vet att de inte kommer att behövas, vi har så mycket redan. Å då är det ju bättre att ge till någon bättre behövande. =)

Nu när jag har tänkt igenom och läser igenom det jag skrivit så har det gått över lite redan.
Det räcker att min dotter ler det finaste lilla leende som finns mot mig... =) Ja, jag ska nog sluta tycka synd om mig själv... Å jo, det är lite synd om Jonas som faktiskt har feber och knappt någon röst. Hur kul är det att bli sjuk (en gång till) just när man är ledig från jobbet i 2 dagar? Eller att ens dotter gråter till lite av rädsla varje gång man måste hosta?
Kan ju vara så att jag inte blivit knäpp, utan att jag bara har en släng av pms också?

Nä, nu mera slö-titta på tv (som nästan är det värsta jag vet)... sen tänkte jag avsluta denna kväll med att förhoppningsvis få skratta lite till en enkel komedi. Om inte Tuva-Lisa eller Jonas (som halv-sover och har halv-sovit hela dagen) hinner vakna före förstås, i så fall är det någon av dem som kommer få mig att skratta innan filmen.

1 kommentar:

  1. Hoppsan, här osar det svavel minsann. Hoppas ändå att din dag slutade riktigt bra.
    Kramisar<33

    SvaraRadera