tisdag 15 juni 2010

Nu så´!

Stor - (eller stor och stor, men mellan-) handling stod på schemat idag.
Jonas hämtade mig från där jag går av arbetsbussen - och idag körde chauffören väldigt fint måste jag säga (det är nämnligen inte alltid så.)
Handlingen gick ganska fort, trots att jag inte heller där, är lika snabbtänkt som förut. Ibland kommer jag på mig själv med att jag bara står där...stilla...och tänker...lyssnar...och tittar på folk.
Men, väl hemma så blev det uppackning av varor för mig och mitt hjärta for (jo, för snabbt gick det!) upp på taket för att "foga/spackla?" några hål där.
Alltid lika trevligt att få fylla på kyl och frys lite, tycker jag.

Solen sken, och skiner fortfarande, och det gör att man blir aningen gladare. Utan att blinka samlade jag ihop och sorterade återvinningsgrejerna från vår matkällare. Jag förde ut allt till bilen och i samma veva var Jonas färdig på taket, så vi åkte tillsammans och förde sakerna till sin rätta plats. Jag har kommit på att en bra grej, vore att ha med sig öronproppar (eller hörselkåpor för den delen) när man ska kasta glas i containrarna - för det låter ju nå enormt! Nu vet ju jag att jag också är extra känslig för ljud, men detta borde vara bra för alla att ha.
Kanske skulle man skriva till kommunen att införa en slags uttagsmaskin med öronproppar som man kan få ut med en liten polett? =)

Skönt var det i alla fall att få detta gjort. Inte så roligt, men skönt ändå också att man väljer själv att göra det, innan det blir ett tvång - då när grejerna till slut bara väller ut, ni vet.
Alltid när man rensar ut saker från sitt hem, så tycker jag att det infinner sig en slags ro i kroppen. Det är såååå härligt! Och nu så´, nu är det gjort!


På kuppen fick vi ju även faktiskt toalettpapper, 1 st cola och 2 st glassar också + pengar tillbaka från konsum - de e int dåligt de inte! =)
När vi kom tillbaka hem, så satte vi oss i solen och njöt av godsakerna, mums mums =)

Imorgon ska vi återigen till barnmorskan för mätning av magen m.m. - Spännande! Även fast jag nog anar att den har vuxit sen sist...men jag hoppas att vi får lyssna på hjärtljuden också =)

Kram på er från oss!





2 kommentarer:

  1. JO det är härligt när man fått rensat sådant som väntat kanske en längre tid!
    Glass är gott, det åt vi också på söndag ännu när Emil också var hemma.
    Voj voj, min mun blir till ett enda stort smile när jag kommer längst ner efter dina skriverier.
    Magen är så fin såååååååå, Kram och sovgott alla tre.

    SvaraRadera
  2. Det är det lilla som gör det stora i livet och eran stund med gottis i solskenet är ett sådant.
    Jag känner likadant när jag rensat, huset blir aningen lättare och man känner sig så nöjd.
    Kram till er (tre)<333

    //Lena

    SvaraRadera