tisdag 30 augusti 2011

Hon är pigg, men inte jag

Nu är jag sjuk. Tuva-Lisas verkar ha gått över -hon är i alla fall så pass pigg att hon orkar dra ner lampor och inte verkar ha tid att vila.

När jag kom in för att ta upp henne i morse, så satt hon i sängen. Hon gav oss en försmak igår kväll, för när hon skulle sövas, så var hon som en ping-pong-boll i hennes säng. Upp till sittandes med hjälp av armen, snett ner, in i spjälor och så låg hon igen. Så höll det på :) Hon skrattade under tiden och då är det svårt att själv inte göra det.

Det som vi behöver hitta en ny lösning på nu, är hur/var hon ska få sova om dagarna. Nu när hon kan sätta sig upp själv, är våran säng alldeles för hög. Det får kanske bli i spjälsängen eller så på en madrass på golvet.

Just nu skulle jag vilja att hon ville sova i alla fall, så att jag också får göra det. Min kropp värker. Näsan, ögonen och halsen känns svullna.
Men först blir det en slags "frunch" för mig med mitt hjärta, som nu kommer hem på sin lunch...får se om jag får i mig nåt :/

Å jag som hade hur mycket som helst att fixa inför jobb-starten nästa vecka...

Hoppas du får en bra dag, kram //Linda

2 kommentarer:

  1. Hi hi, nu går det undan med lilla damen. Spjälsängen är nog den bästa lösningen för middagslummern. Då kan hon inte sticka iväg när hon vaknar och göra hyss.
    Attans att du också blev förkyld, jag kanske också åker dit på detta, har nyst massor i dag.
    Krya på dig<33

    SvaraRadera
  2. Säkert var det W och jag som smittade er, sorry!

    SvaraRadera