fredag 29 juli 2011

Vill, men kan inte, sooova...

Vill börja med att säga att idag hade jag väldigt gärna varit i Solna, Stockholm. För att vara med och få ge en sista hälsning till fina T som begravdes idag. Jag hade velat finnas där för de närmast anhöriga (K & C), ge dom kramar och ja, bara varit med dom denna dag.
Men ibland går inte allt att få igenom som vill. Men de har funnits med under hela dagen i mina tankar, jag hoppas att de kände det.

Nu sover Tuva-Lisa äntligen.
Dagen har varit lite krokig (för mig), medan den för Tuva-Lisa har verkat lika mycket "upptäckar-dag" som vanligt... :)
Jag har fått alldeles för lite sömn på sistone, men det rättar väl till sig med tiden....

Både igår och idag har hon varit väldigt uppe i varv och nästan över-övertrött, när de blir läggdags. Jag läste att sömnen kan bli ororlig också av att det händer mycket i kroppen/utvecklingen, vilket det ju verkligen gör nu. Hon älskar att "klättra" på oss och kan nu komma upp på knä intill om hon vill.... Hon har även ökat en växel i att ta sig framåt under dagen, tycker jag. Speciellt roligt tyckte hon att det var när jag öppnade diskmaskinen, hon hasade sig fram så fort hon kunde & skrattade samtidigt... Jag flyttade henne en bit och öppnade & stängde maskinen flera gånger för att jag inte vill att hon ska dit var medlet har varit -men hon tyckte det var lika roligt varje gång och det går inte att hålla sig för skratt heller, för hon ser så rolig ut! :) Våran fina älskade tjej! :)

Nu när hon skulle sova så sjöng jag "Vargsången" till henne, hon tycker jättemycket om den. Den fanns med i boken som hon fick på hennes namnkalasdag av Malle & Micke och sedan dess har jag då & då tagit boken och sjungit något ur den. Såklart blir några av dom favoriter! :)


Ha en fortsatt trevlig mysfredagskväll ni där ute! Vi ska försöka ha det -äta lite kex & ost och titta på filmen "The Truman Show" i TV4. En mycke sevärd film, för övrigt! :)

Kram så länge// Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar