torsdag 28 juli 2011

Något hemskt höll på att hända idag

Ja, så idag har vi varit pigga och alerta! :)
Vi hade en lugn morgon -vi är oftast lite segstartade, allihopa. Det har kanske blivit så eftersom både jag & Jonas gillar att "bara vara" en stund & vakna till ordentligt innan vi startar dagen och Tuva-Lisa verkar gilla det hon med :)

Jag fick flytta henne alldeles nyss, hon vill gärna fram till sladdarna som är i uttaget.... Tidigare idag höll hon nästan på att fara framlänges in i hörnet av soffbordet, för att hon höll på att klättra på mig....så det är full rulle kan man säga. Å fort går det! Fast jag tycker även att det är en roligare tid nu när hon blir större :)

Å vet ni vad som höll på att hända idag, ja, det är så att det höll på att bli katastrof!
Jo, vi var på stan en sväng (promenerandes i det vackra vädret), gjorde lite ärenden och när vi hade "gjort stan" satte vi oss ner på en bänk, tänkte vi skulle bara sitta en stund & så att T-L fick komma ur vagnen ett tag innan vi går tillbaka hem. Då såg jag att hennes snutte-gris (som hon haft i vagnen ett tag innan) plötsligt var borta.... Oj Oj, så det var bara att gå hela vägen tillbaka som vi hade gått tidigare... Å när vi hade kommit in i Lindex-butiken en bit, så låg den bara där...precis som i "Rädda Joppe!" (om ni har sett den nångång?)... :) Precis som att den väntade på oss! :) Skönt var ju det, att vi fann den så fort. Inte för att jag tror att det inte gått att få henne att somna utan den (även om jag tror att det hade tagit lång tid....), men för säkerhetsskull liksom :)

Det roliga i det hela var att, ett av ärendena som vi just gjort var att hämta ut ett paket. I det paketet fanns en ny likadan gris som den hon har. Vi har (äntligen) beställt en till, så att vi kan varva mellan dom :) Så det hade ju vart typiskt om den gamla försvann idag... Men vi hade tur & kan snart byta mellan de 2. Kanske då förstås, om hon tycker att den är lika bra... :)

Nu hoppas vi att ni & vi får en bra natt, Sov gott! // Kram Linda

Dags att byta va? För visst syns det väl vilken som är den nya resp. den gamla?? :)


2 kommentarer:

  1. Jag hittade en sida där det fanns just denna supergoa grisen men den fanns inte inne för tillfället. Bevakar detta just nu och får meddelande när den inkommer. Tur att du hittade "grisen" så allt slutade väl<333

    SvaraRadera
  2. Haha den gamla ser typ överkörd ut! :P
    Min kusin Jocke tappa sitt djur i sthlm kaknästornet.. Vi hitta den inte men dom hitta som tur var en likadan till slut på en leksaksaffär.. Den dög till slut :D tror det var en katt m brun keps... Tänk vad saker man kan minnas fr barndomens dagar :))

    SvaraRadera