fredag 22 juli 2011

Paff & trött mamma, över tand

Idag har jag varit alldeles för trött för att vara mamma. Men på nå konstigt sätt så går det ju ändå, för att man måste.
Tuva-Lisa har nog också varit trött. Det blev ingen bra natt, för någon av oss 2. Vi försöker ha det så, att jag tar nätterna & Jonas morgonen på helgerna, då han är ledig. På det viset får han sova bra för att orka jobba & jag får sovmorgon på lördag & söndag.

Vi har ändå haft en bra dag -myst, pratat och varit ute-, bara att vi varit så trötta. Fast tösen har inte haft ro att sova nästan alls under dagen heller....och på eftermiddagen upptäckte jag (kanske) varför... Det har kikat fram en tand ju!! : )

Jag har ju tidigare sett 2 prickar i nedre käken, men det här var en "stor tand" i övre käken. Glad & väldigt paff blev jag, vi vet ju inte när denna har kommit, men det borde vara nyligen. Så jag antar att det är en godtaglig förklaring att hon inte sover bra. Och jag får helt enkelt vänja mig, för det lär väl vara så nu lite då&då.

Så därför blir det nu att småtitta på en film tillsammans med kärleken min, jag tror att jag sover inom en timma men....T-L har somnat vid 19 igen, så det får (och lär) inte bli sent.

Trevlig sommarkväll på er! //Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Du ser det kom en tand tillslut, sega små :) Kram

    SvaraRadera
  2. Men....har lillan fått sin första tand. Nu blev fammo och faffa malliga:-D

    SvaraRadera