torsdag 21 juli 2011

Aktivt barnsäkra av osäker

Ville bara kika in & önska er alla en god natt. Jag har själv varit vaken alldeles för sent de senaste kvällarna (trots att jag varit helt utmattad & tom efter alla festliga helger...det stämmer verkligen det du, Lena, skrev i förra inlägget!) och känner att åtminstone denna kväll ska jag försöka stänga ögonlocken före klockan 23 : )

Tuva-Lisa somnar numera varje natt mellan 19 & 21, idag var det kl19, så jag känner att jag ligger lite efter nu om jag ska hinna med i hennes tempo imorgon.... : )

Hon snurrar riktigt mycke där hon sitter nuförtiden och även när hon är i famnen. Hon kan hasa sig bakåt, knuffar sig bak med händerna liksom...det ser roligt ut. Det känns som att hon verkligen har "vuxit" de senaste veckorna och först nu börjar känna behovet av att kunna/vilja ta sig fram. På kvällarna blir hon ibland arg & frustrerad när hon inte kan, fast hon vill! Stackarn... : ) ,men allt har ju sin tid och snart står hon säkert.

Nu är det också väldigt (ja, nästan lite fööör, enligt mig) intressant med alla skåp, dörrar och lådor...så våran helg kommer att gå till att barnsäkra i hemmet.

Idag har hennes fina farmor varit hos oss : ) Jag behövde göra några viktiga ärenden, så Lena & tösen tog en promenad och åt gröt under tiden. Å jag vet att de har myst också : )

Våra dagar är alltså väldigt aktiva, kan man säga. Å det gäller att hålla henne sysselsatt, för ibland kommer även "det där irriterande" i munnen, som man också kan se stör henne. Dessa sega tänder....
Men vi försöker att bara umgås också då&då -hon vill ju så gärna kramas, känna på mammas ansikte och leka/busa : )

Ibland kan jag känna mig osäker. Som nu, när vi ska barnsäkra, så kan jag tycka att det är svårt att vara förutseende....när man inte varit med om det förut. Men det blir nog bra...

Hopp, ja ni ser, klockan börjar närma sig och går alltid så himla fort när man sitter och skriver : (
Dags att sova alltså, för snart börjar en ny dag för en pigg liten dam...

Kram & sov så gott så länge //Linda

1 kommentar:

  1. Fniss, ett sätt att se farorna är att själv krypa omkring och försöka tänka sig vad som kan vara spännande och vad som måste undersökas. Då ser man det från barnets höjd. Lycka till med detta projekt i helgen<33

    SvaraRadera