tisdag 12 juli 2011

Grattis W & Festfix!

Börjar med att gratta lille Wellington som fyller 1 år idag! Som alltså iofs inte är så "lille" nåmer...för det går ju så fort. Han och Tuva-Lisa var ju nyss våra små bebisar, eller hur Elin? : ) Om ni läser detta, så hoppas jag ni får en fin dag! Ge en stor kram till födelsedagsbarnet från oss : )

Sådärja, då har vi även piggnat till en aning efter lördagens hollabaloo...Nä, nå, inte nu så, men lite trött har man allt varit. Det har varit tungt i luften också i flera dagar nu känns det som, så jag kan lätt bli lite dåsig, även av det. Igår kväll var det ett himla ruskväder här hos oss, med åska, regn och blåst, hoja.

Har inte haft tid att skriva här, för nu är det mycke som ska fixas inför den stora festen nu på lördag! Som tur är, har Jonas semester denna vecka och det gör det möjligt för mig att kunna sitta uppe lite längre än vanligt efter att Tuva-Lisa somnat och planera.

Jag glömde ju skriva det sist, att Tuva-Lisa faktiskt blev 10 månader i lördags. Å hon var ju såklart ändå (hur mycke man än försöker...) huvudpersonen på festen! (Som sig bör!) : )
Hon hade på sig en blå/lila keps med lite rosa text på där det stod "City Girl" och så satte vi den lite snett på - hon såg så fräsig ut! : ) På bilden här nere, så hjälper hon sin mamma att öppna paket : )


Det är mycket som händer i hennes utveckling nu. Man hinner inte riktigt med.... Hon har lätt för att lära sig nya saker och härma det vi gör. Nu kan hon klappa händer, vinka och visa var saker är bl.a. : ) Hon har ju länge trivts med att sitta på rumpan och sitta där, precis på stället och leka. Men nu har hon börjat snurra ordentligt på platsen där hon sitter och vill gärna ta sig högre upp, även i spjälsängen. Så den ska vi sänka, idag!! Jag tycker det känns som att "hennes armar har blivit längre"...och hon vill gärna känna på allt. Helst på det man inte får, såklart. Dörrar och sladdar börjar bli väldigt intressanta, så nu är det god tid att säkra en hel del av möbler uttag m.m. i huset.... : / Jag tycker mig börja skymta 2 st vita prickar i underkäken...så hoppas det är tänderna som tittar fram snart. För man kan se att det är något som "stör henne", speciellt på kvällarna. Inget är bra nog heller, utan man får hela tiden försöka få henne att tänka på något annat.

Ja, hur ska man hinna med allt.... Jag vet ju att man gör det i slutändan ändå. men jag vet även hur jag fungerar...nu kommer jag att vara lite uppe i varv denna veckans dagar, eftersom det bli kalas på lördag och innan det är det en hel del som jag vill hinna med. Säkert lite för mycket egentligen...men det får helt enkelt bli bra det lilla jag hinner med, har jag bestämt mig för. Jag är lite nervös samtidigt som jag med spänning ser fram mot festen! Ja, ni vet ju säkert hur det är : )

Jag vill även varna känsliga läsare att det, p.g.a det jag skrev ovan, kan komma inlägg, där jag inte kommer att kunna förstå hur det ska komma att bli klart allting (alltså vara frustrerad) och vissa gånger kommer jag säkert att berätta om hur bra jag tycker att resultatet ser ut att bli.... (alltså vara glad och vilja berätta om allt) : ) För sån är jag.
Om jag nu ens hinner skriva... Ja. ni ser ju, jag har redan börjat : /
Avslutar därför här.

Hoppas ni har en fin dag och att vi ses snart igen! // Kram Linda : )

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Wellington hälsar till er och särskilt Tuva-Lisa =)

    SvaraRadera
  2. Eran altan är ett härligt uterum där man bara trivs i. Tack för en mycket mysig och fin kväll<33

    SvaraRadera
  3. mamma/mommo Anne14 juli 2011 kl. 22:53

    Jaa, tänk att W blivit ett år redan, tiden rusar och han går, eller!? Ja sedan har ju våran underbara T-L också blivit tio månader och jag är som vanligt såå barnsligt stolt, tre år sedan jag slutade röka,tjohej...
    Tydligen var det så att annonsbladet har gått på semester, men den som väntar får se.
    Jag är säker på att festen på lördag blir lyckad, och precis som du nämner själv, det brukar ju fixa sig till slut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fina ni är på bilden <3! Tråkigt att jag missade hattfesten! Kram från Malin på Hisingen

    SvaraRadera