söndag 10 juli 2011

¨¨¨¨ Första hatt-festen! ¨¨¨¨

Idag är vi trötta. Ingen energi i kroppen, nån av oss. Eller jo, Tuva-Lisa är förstås lika pigg som vanligt : ) Kan det bero på att vi hade en väldigt trevlig fest igår, månne? Nå jo, troligtvis : )

Jag konstaterar härmed att det blev en utomordentligt och alldeles förträffligt trevlig kväll : ) Med mina nära & kära (dock 2 personer saknades, Emil & Daniel -men de är med på nästa lördags hatt-fest!) och fina Henna, Rikard & Natalie : )

Alla hade på sig tjusiga hattar och var så stiliga sååå! Det var varmt ute, vilket gjorde att vår altan fick vara "rummet" där vi minglade runt. Å fina & roliga presenter fick jag också : )
Vi grillade kött och åt detta ihop med quinoa-grekisk-sallad, skruv-strips, såser och gott att dricka till.

Under dagen hade jag, av vädret som var -kvavt, varmt, moln, fast ibland strålande sol & lite halvmörkt-, anat att regnet och troligtvis även åskan kommer att bli våra gäster. (Men tur som var så gjorde jag ändå lite mysigt på "soldäcket" innan gästerna kom.) Fast ca kl 19 kom regnet...å det med besked! Även åskan anlände efter en stund med ordentliga smällar. Som present hade de med sig ett strömavbrott och där satt vi! Vi hade just fikat kaffe & kaka färdigt, så blev det mörkt.

I samma veva skulle vår lilltjej sova, men det tog tid... Inte så konstigt -med alla intryck, alla konstiga hattar och lite andra sovtider/mattider än vanligt, som varit under dagen/eftermiddagen. Å så verkade hon tycka att det var konstigt när det sprättade högt ute & på taket och att det var mörkt i hennes rum när hon skulle sova, för det brukar ju annars vara ljusare av midnattssolen.

En timma senare hade strömmen kommit tillbaka och vi satte oss ner och spelade sällskapsspel. Jag fick det i present av min storebror och de var ett väldigt roligt spel. Jag skrattade då så att tårar kom ibland... : )
Vid 22.30 tiden, så gick de sista gästerna....och vi var trötta, klibbiga och glada över den fina kvällen som vi nyss fick vara med om.
TACK till alla er, återigen! : )

Ja, ni hör ju, en väldans, inte alltför sen, hel-ylle-kväll med andra ord : ) Som ändå tog ut sin rätt idag. Jag är inte van längre vid såna här tillställningar och det är ju nästan 2 år sen sist jag var på/hade riktig fest.

Å nästa helg blir det alltså final -med en lite större hatt-fest med vänner & syskon, med innehåll av lite av varje. Antar att den kommer att bli lite mera "festlig" och det är tur att vi har barnvakt. För jag har redan sagt till dom att (åtminstone) jag kommer att hänga skylten "Var god, Stör ej! " på dörren till sovrummet, där jag vill vila mig pigg under söndagen. : )

Snart blir det en liten promenad, för att få lite luft. mest troligt beställer vi pizza på hemvägen och köper nåt gott till kvällen. Å nu ska jag inte skriva mer, för jag känner att det bara blir (ännu mera) drabbel, för att jag är så trött & mosig : /

Ta hand om er så länge!! //Kram Linda

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig hattkväll goaste Lindagumman. Vi hade roligt och det var helt otroligt att Jonas mormor hakade på och kom. Hon var imponerad av verandan och uppskattade verkligen en kväll hos er och mötet med dina föräldrar.
    Kramelikramen<3

    SvaraRadera
  2. Här kommer ett stort tack från oss i Vittangi.
    Jättegod mat, trevliga människor och så roligt att få träffa Jonas mormor också, mysig och öppen i sitt sätt!!!Såna gillar jag, inte en massa krusiduller.
    Apropå,visst kommer det ut ett annonsblad på torsdag, denna vecka?
    Kram

    SvaraRadera