torsdag 11 augusti 2011

Sällskapssjuk

Alldeles för trött för att vara vaken ännu egentligen. Men jag var tvungen att göra några saker till innan det är dags...
Men vi har fått sova i natt! :) Som en helt annan människa, känner jag mig. Ny, på något sätt. Kan tänka igen.

Lunch-sällskap av min fina svärmor, hon var även hit igår -men det vart så kort, så vi längtade efter att träffa henne lite längre. Mysigt! :) Min svärfar var hit en kort sväng i tisdags, men vi hoppas på längre nästa gång -det är så roligt när dom/någon är här.

Jag har blivit otroligt sällskapssjuk på senaste tiden. Tror det är för att jag har varit hemma så länge nu. Vill ha någon vuxen att prata med. Tur att jag ska börja jobba snart igen då, tänker ni. JO, det är det, men jag får samtidigt lite ont i magen när jag tänker på det. Men det blir bra och jag behöver det verkligen.

I övrigt så har jag sålt en grej idag. Det var så roligt, för det var en gammal bekant som kom för att köpa den. Jag hade inte hunnit uppfatta hennes namn när hon ringde i förmiddags (det var en liten tjej & en farmor som busade i bakgrunden...) :) Hon stannade en stund. Ja, jag nästan höll fast henne. Eftersom jag inte vill vara ensam. Nä, inte riktigt så var det. Men jag blev glad av att hon stannade en stund :)

Under eftermiddagen & kvällen har Tuva-Lisa varit såååå trött, men inte velat sova. Riktigt bitit på sina händer....trots att jag gett alvedon. Stackarn... 2 tänder till ser man skymten av nu i alla fall. Får se hur det blir i natt. Känns lättare om jag ställer in mig på att det blir oroligt. Å då ställer jag alltså även in mig på att vara en trasa imorgon.

Nu regnar det ute, tror jag. Om det inte är tv:n. Det är så mysigt att somna in medan det regnar, så jag kanske skulle passa på nu då...
Jag hoppas på en bra dag imorgon och att jag får träffa/prata/krama min sambo också. Det är ju faktiskt fredag, då borde det vara så att ingen behövde jobba kväll eller natt. När man redan jobbat dagen alltså.

Ta hand om varandra! :) //Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar