söndag 28 augusti 2011

mammammam

I morse möttes jag av en glad Tuva-Lisa -som direkt sa "jiiiihh, mamamama..." och sträckte upp armarna mot mig. Då är det svårt att le :) Det är klart att jag har hunnit sakna henne (konstigt nog), även fast jag bara varit borta "1 dag".

Hon var snuvig direkt hon vaknade idag. Och det har runnit från näsan, kliat i ögonen och rosat om kinderna.... så jag undrar om det är förkylning på G hära. Vi kollade hennes temp och hon verkade ha ytterst lite feber och var ju lite hängig hela dagen, så vi får se hur det är imorgon.

Vi fick besök av Svärmor & Svärfar idag, som kom och hjälpte oss igen. Dels med middag (lyx) och dels med renovering (lyx). Det som står på tur nu är att vi sätter in en dörr till Tuva-Lisas rum och passar på att göra ny vägg intill med isolering. Tidigare var där bara en skjutdörr som lät när man stängde eller öppnade och vi har en tjej som vaknar väldigt lätt, så isolering skall nog få bort störmoment.

Nu har vi gjort oss klara för natten. Tuva-Lisa somnade efter ett bad för ca 1 timma sen. Hoppas hon sover natten nu...
Imorgon hade jag gärna tagit en promenad i hösten, så jag håller mina tummar för att det inte regnar! :)

Sov gott! //Kram Linda

1 kommentar:

  1. Puttesöta lillgumman våran, hon var så snuvig och jag hoppas verkligen inte att hon ska bli rejält förkyld. Håller tummarna för det motsatta. Tack för en fin dag med er, ni ska veta att vi verkligen tycker såååå om er och är så lyckliga när vi kan hjälpa er i vardagen.
    Kramisar<3

    SvaraRadera